Extra kosten bovenop alimentatie

Seppen
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Extra kosten bovenop alimentatie

#1 , 13 jan 2020 17:39

Situatie : 19 jaar gescheiden en uit het huwelijk 1 dochter, waarvoor destijds bij de scheiding de gedeelde ouderlijke macht is bevolen. De dochter verblijft wel bij de moeder met gewone omgangsregeling; Ik betaal maandelijks alimentatie, in het vonnis is geen enkele sprake van bijdragen in bijkomende kosten, enkel dat de moeder, indien de situatie zou veranderen, verhoging van alimentatie kan vragen, uiteraard via rechtbank. Dochter studeert nu aan unief en zit er op kot, wat geenszins een must is want vorig jaar pendelde ze gewoon. Vorig jaar heb ik uit goodwill vrijwillig de helft betaald van alle kosten. Dit jaar vraagt ex mij dit terug te doen.
Evenwel, ex heeft mij in de 19 jaar nooit geraadpleegd in gelijk welke beslissing omtrent dochter, probeerde op alle mogelijke manier omgangsrecht te boycotten enz ... Dochter verbrak ook zonder enige reden elk contact met mij sinds 2015, zelfs geen berichtje meer met pakweg verjaardag, nieuwjaar enz ...
Ik voel me dan ook niet geroepen om bovenop de alimentatie nog extra te gaan betalen.
Kan ik dit gewoon naast me neerleggen om voornoemde reden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 10 feb 2020 12:20

Dat kan u perfect alleen alimentatie staat in vonnis.
Gezien leeftijd zou ik een AS aan moeder en dochter sturen ...wel vriendelijk het is en blijft uw dochter die u wel wil steunen en ik heb weet dat er dikwijls wel iets veranderd eens kinderen meerderjarig zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”