Studiekosten

Mamaa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studiekosten

#1 , 05 sep 2019 17:12

Mijn ex-man weigert bij te dragen aan de studiekosten voor onze zoon die naar de unief gaat omdat dat in een stad is verder weg waardoor hij op kot moet. Zelfs inschrijfgeld, cursussen e.d. wil hij niet aan bijdragen. Studie in onze woonplaats wil hij wel aan meebetalen, maar dat is niet de keuze van onze zoon. Kan vader weigeren kosten te delen? Andere kosten betaalt hij wel zoals bepaald volgens vonnis, ook schoolkosten voor onze dochter in secundair onderwijs. Ex zegt dat hij niet betaalt voor onze zoon omdat hij het niet eens is met de studiekeuze. Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2019 10:23

Mijn ex-man weigert bij te dragen aan de studiekosten voor onze zoon die naar de unief gaat omdat dat in een stad is verder weg waardoor hij op kot moet. Zelfs inschrijfgeld, cursussen e.d. wil hij niet aan bijdragen. Studie in onze woonplaats wil hij wel aan meebetalen, maar dat is niet de keuze van onze zoon. Kan vader weigeren kosten te delen? Andere kosten betaalt hij wel zoals bepaald volgens vonnis, ook schoolkosten voor onze dochter in secundair onderwijs. Ex zegt dat hij niet betaalt voor onze zoon omdat hij het niet eens is met de studiekeuze. Kan dit zomaar?
Ik zie niet in waarom hij dat zou doen? Als er in het vonnis staat dat studiekosten (meestal wel opgelijst welke studiekosten) gedeeld worden, dan is hij daartoe verplicht.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”