Hulp gevraagd aub

Live2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Hulp gevraagd aub

#1 , 19 aug 2019 23:17

Beste,

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik ben niet radeloos, maar het is zo complex.
Ik zal 'kort' de situatie even schetsen.
Mijn ex partner zit sinds 5jaar in de gevangenis voor moord. Zijn straf werd inmiddels uitgesproken tot 21jaar.
Wij hebben 2 kindjes samen.
Ik heb de kinderen gedurende 5 jaar steeds naar de kinderbezoeken gebracht, omdat ik vind dat ze (ondanks mijn onvrede) later zelf maar moeten uitmaken wat ze hiermee willen doen en omdat ze mij niets kwalijk zouden nemen wanneer ze in hun puberteit komen.
Ik heb zowat alle kosten alleen gedragen wat de kinderen betreft.
Sinds januari werd er een vonnis uitgesproken waarbij hij mij 275 euro in de maand moet betalen + bijkomende kosten te delen door 2.
Aangezien ik aan dat laatste niet zal aangeraken hou ik het enkel op die 275 euro.
Zijn moeder en hijzelf hebben dat een aantal maand betaald, maar geven nu aan hiermee te stoppen.
Zijn moeder wil wel met de kinderen naar Dreamland gaan om daar te kopen wat de kinderen maar willen (twv 150euro).
Ik vind dit echter niet fair want wij moeten de eindjes aan elkaar zien te knopen. Ik moet mijn kinderen vaak dingen weigeren of zeggen sorry maar dat past nu niet... en zij zouden dan eens gaan kopen waar de kinderen maar zin in hebben. Ik vind dit niet correct en heb verwezen naar het vonnis en gezegd dat dit niet conform de afspraken was.
Hijzelf betaalde me deze maand 20 euro. Hij heeft daar werk en krijgt maandelijks 100 euro gestort van zijn familie.
Ik heb vernomen dat hij inmiddels zijn schadevergoedingen die hij aan burgerlijke partijen moet aan het afbetalen is.
Ik heb die 20 euro teruggestort. Dat is 10 euro per kind, ik vind dat hij me gewoon uitlacht in mijn gezicht.
Dat is 1.
Punt 2.
Mijn kinderen moeten maandelijks op bezoek naar zijn moeder. Zij heeft dat bezoek afgedwongen via de rechtbank.
Ze noemt mijn zoon ook haar kind.
Nu is het zo dat ik absoluut geen goed contact heb met haar. De spanning is telkens te snijden wanneer de kinderen overhandigd moeten worden en er was zelfs al eens ruzie waarbij zij de deur voor mij dichtgeduwd heeft en ik dus niet meer aan mijn kinderen kon.
In mijn ogen is zij medeplichtig aan de daden van haar zoon wat het voor mij zeer moeilijk maakt om met haar te blijven omgaan.
Ik kan niet op een neutrale manier naar haar kijken. Daarvoor is er te veel gebeurd.
Ik heb me destijds minnelijk opgesteld, ik was ook nog nooit in een rechtbank geweest en heb ingestemd met haar voorstel, dit terwijl ik mij daar nooit kon in vinden. Denken jullie dat het zin heeft om dit te laten herbekijken? Die bezoeken zorgen telkens voor veel stress en spanning. Mijn zoon geeft ook aan dat ze veel zitten te fluisteren over mij, dat hij opa moet zeggen tegen haar nieuwe vriend,... allemaal verwarrend voor hem terwijl hij zich al in zo'n moeilijke situatie bevindt.
Punt 3
Hij wil ook niet meer op bezoek gaan in de gevangenis.
Ik wil wel naar hem luisteren maar ze gaan denken dat ik hem van hun wil weghouden en eigenlijk wil ik gewoon rust. Iets wat zij ons niet kunnen geven.

Kan iemand ons aub advies geven?
Bij mijn advocaat dien ik eerst 150 euro te betalen alvorens ik advies kan inwinnen.

Met vriendelijke groeten,

Live2

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Live2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 aug 2019 08:40

Iemand die mij inzake deze even kan verder helpen?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 16 sep 2019 13:37

Wel wat laat maar ga om te beginnen eens langs bij een www.caw.be - de juridische dienst van het ocmw en de sociale dienst van de gevangenis. Alimentatie voor kinderen gaat boven alle andere betalingen. Dus sociale dienst gevangenis kan verplicht worden eerst de alimentatie te betalen.
Wegens niet betalen alimentatie kan u aangifte doen bij politie wegens familieverlating.
art 391 bis strafwetboek. Uw echtgenoot kan daarvoor een bijkomende veroordeling oplopen.

Wat uw schoonmoeder doet tijdens bezoek van kinderen is niet uw zaak.
Staat in het vonnis wie moet halen en brengen?

Zaken die u allemaal eens moet bespreken met de nodige diensten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”