alimentatie/ agressieve ex-partner

Imchin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

alimentatie/ agressieve ex-partner

#1 , 21 jul 2019 11:28

nu mij vrouw haar ex-partner zijn nooit getrouwd geweest, maar hadden onderling afgesproken dat hij maandelijks ging betalen.
dit gebeurde natuurlijk maar zelden, en telkens mijn vrouw aandringen vloog hij tegen haar uit (verbaal agressief).
dit gaat ook al enkele jaren zo door. soms betaalde hij en soms niet en telkens mijn vrouw ertegen in ging hetzelfde verhaal.
nu vandaag was mijn vrouw het beu en dreigde ze naar de rechtbank te gaan om het officieel te laten vastleggen de alimentatie, dit viel bij hem in het verkeerde keelgat en hij dreigde ons iets aan te doen.

1. kan mijn vrouw nog alimentatie aanvechten?
2. die man in kwestie in een psychologische tiran (mijn vrouw ziet zelfs een psychologe, omwille van hun verleden) dus contact tussen hun slaat meestal in zijn voordeel (misschien had ik sneller moeten ingrijpen?) dus kunnen dagen dat ons dochter bij hem gaat, geregeld worden met een tussenpersoon (oma en opa)
3.is er een mogelijkheid voor gebiedsverbod (voor een veiliger gevoel)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 18 aug 2019 21:53

Dan zal uw echtgenote naar familierechtbank afdeling jeugdrechtbank moeten.
Gezien situatie best met advocaat.
Is kind erkend door vader ( indicatie is de familienaam)?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”