Wat zijn de gezamelijke kosten nog bij volledig hoederecht?

Malmas007
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat zijn de gezamelijke kosten nog bij volledig hoederecht?

#1 , 19 jul 2019 19:11

In 2016 heb ik een erg zwaar verkeersongeval gehad waarbij we na een jaar overgestapt zijn om het hoederecht aan de papa te geven. Ik betaal alimentatie maar vraag me af welke kosten bij volledig hoederecht ik nog dien in tussen te komen, gezien de papa wat misbruik maakt van de situatie. ttz, bv een duur uurwerk van armani dat 400euro kost voor de zoon, wenst de papa dat ik dan 200euro bij leg, en de lijst kan ik nog lang maken.
Welke kosten als mama zijn wel nog van toepassing ook al heeft de papa het volledig hoederecht van mij gekregen, omdat het in welzijn van onze zoon het beste was toen... nu zou dat niet meer het geval zijn en heb ik spijt hem dit toegestaan te hebben gezien ik dus al meldde dat hij misbruik maakt van de situatie.
Wie kan mij nu eens duidelijk zeggen wat ik dan wel nog dien in tussen te komen?
Alvast hartelijk dank hier wat klaarheid in te scheppen zodat ik weet waar ik sta als mama. het is me niets te veel voor onze zoon maar men moet ook niet overdrijven...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 19 jul 2019 19:19

over dure aankopen is de algemene consensus dat er eerst moet overlegd worden tussen beide partners, is er 1 niet akkoord om bv een duur uurwerk aan te kopen, kan de andere partner dat alleen via juridische weg (proberen) afdwingen

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 19 jul 2019 19:43

Sedert 1995 april is er enkel nog co-ouderschap wat gezag betreft en co-ouderschap wat verblijf betreft. Verblijf kan onevenredig zijn gezag blijft gezamenlijk.
Is er een vonnis dan telt dat dus alleen alimentatie voorzien dan is dat all in.
Indien bijzondere kosten zijn voorzien dan heeft @drone antwoord gegeven. Elke beslissing is gezamenlijk te nemen en zeker als het over de grote zaken gaat.
Een merkuurwerk ...als een standaarduurwerk 50€ kost betaald u daar de helft van als u daarover geraadpleegd werd. Anders is het voor de andere ouder.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 26 aug 2019 08:40

Staat dat verblijf omgangsrecht en gezagsomgangsrecht in een vonnis?

Terug naar “Echtscheiding”