Tussenkomst in de kosten

driss
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Tussenkomst in de kosten

#1 , 05 feb 2019 12:09

mijn ex betaalt volgens vonnis (kinder) alimentatie, en tevens zijn sociale voordelen, studietoelage en kindergeld aan mij toegewezen bij vonnis, verdere medische en studeerkosten 50/50; het vonnis bepaalt tevens een 9/5 omgangsregeling.
nu wil de zoon gaan studeren, en op kot; dan wordt het verblijf waarschijnlijk anders, alhoewel hij dan 9/5 "weekends" bij mij zal zijn of meer wanneer hij zelf mag kiezen; zijn onvrede met haar partner was een belangrijke factor in de omgangsregeling en als hij 18 is kiest hij zelf natuurlijk.
mijn ex wil niet én alimentatie én 50% van de studiekosten betalen;
ze zegt dat ik eerst een (eventuele, want dat is niet zeker dat ik die krijg) studiebeurs moet opsouperen voor zijn kosten alvorens die te delen tussen expartners.
mijn redenering is dat die uitkeringen MIJ toekomen en dus louter de studiekosten moeten worden gedeeld; de uitkeringen zijn een deel van mijn inkomen en waar zij haar inkomen vandaan haalt bemoei ik mij toch ook niet;
of zie ik dat verkeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 05 feb 2019 14:35

Nieuwe vraag/situatie = niet voortbouwen op de thread van iemand anders, maar een nieuwe beginnen!
Heel verwarrend anders.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”