gescheiden wonen, niet betalen facturen, leegroven huis

glitter
Topic Starter
Berichten: 10

gescheiden wonen, niet betalen facturen, leegroven huis

#1 , 10 jun 2008 13:11

Sedert februari leef ik gescheiden van mijn man. Met mijn man is elke vorm van communicatie onmogelijk. Hij is in de woning blijven wonen en ik ben een appartementje gaan huren.

Wij zijn getrouwd met het stelsel scheiding van goederen. Toen ik doorging heb ik de meterstanden genoteerd en een paar persoonlijke spulletjes meegenomen. Deze meterstanden en de lijst met spulletjes die ik heb meegenomen heeft mijn advocaat doorgespeeld naar zijn advocaat.

Nu heb ik via via vernomen dat hij halstarig weigert om allerlei facturen te betalen zoals Telenet, Electrabel, verzekeringen, ... het enige dat hij betaald is de lening van het huis.

Bovendien vrees ik dat hij het huis aan het leegroven is maar mijn officieel adres is reeds gewijzigd zodat ik er niet meer in kan.

Moet ik opdraaien voor zijn niet betaalde facturen ?
Hoe kan ik mijn resterende persoonlijke goederen en de goederen in onverdeeldheid beschermen tegen "zijn" leegroven en/of schuldeisers

Alvast bedankt voor een spoedig antwoord

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding