Studiebeurs

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

Studiebeurs

#1 , 18 sep 2018 18:49

Iemand ervaring met hoge studies unief en studiebeurzen?

Kind ingeschreven. Inschrijvingsgeld in vermindering mits ex er aan zal voldoen.

Studiemateriaal loopt enorm op. Boeken, materiaal, behorende laptop,...

Openbaarvervoerabonnementen . ..

Allemaal mee inbetaald omdat alles moet betaald worden voor start unief en het toch serieuze sommen zijn.

Wat als de premie gestort wordt? Want normaal is die bedoeld voor al deze opgesomde te helpen bekostigen? Mag ik de helft vragen? Of is dit voor haar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8841

#2 , 18 sep 2018 19:05

De studiebeurs dient om de studiekosten te betlen. Dus al die facturen die u voor het unief al betaald hebt: daar mag u elk volgens de verdeelbreuk (van wie hoeveel betaalt) uw deel van krijgen.

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2018 22:07

Ik betaal 60%.

Laten weten aan ex, en ze antwoordt mij dat dit niet zo is. Dat ik al mag blij zijn dat er een toelage is door haar inkomsten.
Ze heeft al ieder jaar de toelagen gehouden maar nu vindt ik toch dat dit hoge kosten zijn. Als ik alles uitreken, zal ik toch een goeie 2000 euro betaald hebben en is nog niet gestart.

Ik heb een e-mail gestuurd naar de dienst om mij per brief te laten weten hoeveel ze zal/al ontvangen (heeft).

Reclame

Lellebel
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2018 13:23

Hangt er vanaf of dit in het vonnis staat. Bij mij staat er kosten 50/50 na aftrek van eventuele studiebeurzen en of andere premies (schoolpremie dus).

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 sep 2018 15:22

Nee, staat niets erin; Staat ' door beide ouders , op vertoon van nodige bewijsstukken en onderling overleg'

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 sep 2018 23:45

Brief ontvangen dat kind meerderjarig wordt, en dat we dit meten navragen bij hem zelf.
Telt dit ook bij de moeder?

Terug naar “Echtscheiding”