Alimentatie

mjh
Topic Starter
Berichten: 22

Alimentatie

#1 , 27 apr 2015 01:41

Mijn inkomen is 2600€ netto in de maand. Die van mijn toekomstige ex partner is nu 1188€ ( tijdelijke baan voor 4 maanden) zij heft rijke ouder. Zij gaat mij uitkopen uit ons vrijstaande huis dat in belgie staat getaxeerde waarde 350.000€ (kan ze alleen met behulp van haar ouders) ze moet het huis behouden aangezien haar ouders er 167.000 ingestopt hebben en die zullen ze kwijt zijn bij de verkoop. Als we zouden verkopen kan zij met haar inkomen geen hypotheek meer krijgen en als dat wel zou zijn nooit meer het huis wat we nu hebben. Zij moet hoe dan ook het huis houden. hypotheek koste per maand is 1009€ ( ook hier gaan haar ouders in bijstaan) ze is op papier in het bezit van aandelen die meer dan 2,5 miljoen waard zijn alleen haar vader heeft hier vrucht gebruik van. De kinderen zullen bij mij blijven. Ze heeft bijna geen geld om de hypotheek te betalen maar blijft wel in het huis wonen en heeft dus vermogen wat ze niet nodig heeft maar wel wil behouden luxe problemen! En op papier heeft ze aandelen die 2,5 miljoen waard zijn maar die mag ze niet verkopen! Moet zij mij nu alimentatie betalen? Of moet ik haar dadelijk ook nog partner alimentatie gaan betalen?
kees

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 27 apr 2015 10:26

Waren jullie getrouwd?

mjh
Topic Starter
Berichten: 22

#3 , 27 apr 2015 20:51

Ja, onder huwelijkse voorwaarde.
kees

Reclame

eylis
Berichten: 8852

#4 , 27 apr 2015 20:55

ikvermoed Nederland? Nederlandse wetgeving verschilt van de Begische....

mjh
Topic Starter
Berichten: 22

#5 , 27 apr 2015 23:23

Ja, maar we gaan in belgie scheiden wel volgens de Nederlandse wetgeving wat de huwelijkse voorwaarde aangaat. Maar volgens mij is de alimentatie volgens belgiese wetgeving! Of niet?
kees

Terug naar “Echtscheiding”