kind op je naam nemen die niet van jezelf is

vaderke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kind op je naam nemen die niet van jezelf is

#1 , 12 dec 2018 12:05

hallo . mensen .
even kleine uitleg zodat je mee bent in verhaal .

ik ben een jongen met verstandelijke beperking heb al altijd gedroomt een kindje te kunnen hebben zoals iedereen maar ik zelf kan niet .
mijn zus en broer hebben dit geluk wel ik heb daar al vele momenten van af gezien dat ik het niet kan . vorige jaar wauw ik dit al eens doen een kind op me naam nemen een vriendin die zwanger was waren al eindje samen maar mijn ouders gingen mij toen laten vallen als ik dit ging doen jammer genoeg geeft ze miskraam gehad en is het weg

ik zelf heb sosiaal tarief kan ik dit kwijt raken .

intussen zijn we een tijdje weg van elkaar maar toch blijf mijn geluk van een kindje hebben nog niet tot bereik .
nu hebben we elkaar terug gevonden en is de liefde groter dan het was alleen is ze 5maand zwanger stel ze het goed intussen ben ik 30j
en zou heel graag dat kindje op mijn naam nemen om toch min geluk te kunnen hebben de papa van dat kindje heeft har laten zitten ik weet dat me ouders weer zo gaan reageren maar mag ik toch ook een leven hebben .

nu de duidelijke vraag is wat houd dit juist allemaal in een kindje op mijn naam niet van mezelf wat als er iets mee is zeg nooit nooit wat als ze vertrekt naar betaling toe gewoon weg alles rond een kind heb er geen verstand van en zou heel graag eens weten wat er mij te doen staat waar kan ik geen om meer te weten kun juilie mij helpen ik ben uit regio roeselare

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2018 13:25

Goh, als de moeder van het kind het toe laat kan je het kind volgens mij wel erkennen in het gemeentehuis. (tenzij je verlengd minderjarig verklaard bent, of een ander statuut hebt waardoor je zelf niets mag ondertekenen?)

Welke rechten en plichten vast hangen aan het erkennen van een kind weet ik eerlijk gezegd niet, dat laat ik over aan mijn collega's

Reclame

Terug naar “Adoptie”