Niet de biologische vader

daemersfrank
Topic Starter
Berichten: 11

Niet de biologische vader

#1 , 28 feb 2024 18:29

Hello, graag had ik geweten onder welk rubriek ik mijn vraag mag stellen (hoe krijg ik een onwettig kind van mijn naam)

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 28 feb 2024 20:00

U mag dat gewoon in uw topic doen .
Een van de moderatoren zal op op tijd en stond wel in een rubriek plaatsen.

Geef kort weer hoe de ' familierelatie' is en waarom u het kind wil erkennen?
Wat bedoelt u met 'biologische ' vader?

NatD
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2024 20:48

Geef kort weer hoe de ' familierelatie' is en waarom u het kind wil erkennen?
Wat bedoelt u met 'biologische ' vader?
Ik denk eerder dat TS het omgekeerde bedoelt. Er staat wellicht een kind op zijn naam waarvan hij niet de biologische vader is ....

Reclame

daemersfrank
Topic Starter
Berichten: 11

#4 , 28 feb 2024 21:19

Topics samengevoegd - JurecaBE - moderator

Hello,

Graag wil ik hier mijn geval uit de doeken doen, ik ben gehuwd in het jaar 1979 eigenlijk van moeten trouwen waarvan ik een dochter heb geboren 1979.
Na 2jaar was het huwelijk op de klippen gelopen en zijn we uit elkaar gegaan.

Mijn ex vrouw had toen een vriend leren kennen en zijn samen gaan wonen, geen probleem zou ik zeggen en we hebben de scheiding in gaan gestoken en is uitgedraaid op een vechtscheiding die jaren heeft geduurd.
Maar in tussentijd was ze in verwachting geraakt door haar vriend.

Maar omdat ik nog niet gescheiden was heeft mijn advocaat het nodige gedaan dat het kind niet mijn achternaam heeft gekregen punt kous af . Maar zoals ik zei heeft de scheiding jaren geduurd en mijn ex is terug in verwachting geraakt.

Maar deze keer heb ik mijn advocaat niet verwittigd omdat ik dacht een maal zo een procedure in gaan gestoken te hebben, het achteraf niet meer hoef de en boem patat haar zoon heeft nu wel mijn achternaam.


Na jaren ben ik er achter gekomen dat die zoon mijn achternaam heeft en ik zekers niet de biologische vader ben door dat ik nog niet gescheiden was pfff.

Nadien heeft ze nog een zoon gekregen maar doen was ik gescheiden (1985).
Graag wil ik weten wat voor opties ik heb ook om het kind dat mijn achternaam draag teniet te verklaren .


Met vriendelijke groeten


DaemersFrank

Topic wat aangepast en structuur gegeven - JurecaBE - moderator

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 feb 2024 05:07

Familienaam heeft geen verdere wettelijke betekenis is deze. Uw al dan niet zoon heeft dezelfde naam dan u: deze naam is nu niet meer van u dan van hem.

Geen kans dat hij deze moet aanpassen. Die zoon is intussen bijna 40 jaar.

Franciscus
Berichten: 38616

#6 , 29 feb 2024 09:18

Betrokkene was nog gehuwd op ogenblik van van geboorte.
Termijn van ik dacht 300 dagen na scheiding of verwijdering - wonen op ander adres enz
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... n_huwelijk

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 feb 2024 09:44

Betrokkene was nog gehuwd op ogenblik van van geboorte.
Termijn van ik dacht 300 dagen na scheiding of verwijdering - wonen op ander adres enz
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... n_huwelijk
Ik had begrepen dat het enkel over de naam ging. Als door hetgeen u zegt de TS ook de wettelijke vader is, is het natuurlijk iets helemaal anders.

Terug naar “Adoptie”