Ouderschap

Lelijkeendje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ouderschap

#1 , 31 jul 2019 18:20

Hallo,

Ik heb misschien een moeilijke vraag.
Mijn vriend en ik zijn twee jaar samen. Mijn vriend heeft jaren geleden een relatie gehad met een vrouw met twee kinderen, toen van 3-4 jaar ongeveer. Hij is niet de biologische vader van de kinderen. De kinderen waren er al als de relatie gestart is. Hij heeft wel de verzorging van de kinderen mee op hem genomen, gedurende de relatie. Na de relatiebreuk heeft hij nooit nog iets gehoord van de vrouw en/of de kinderen.
Nu blijkt plots dat diezelfde kinderen in het rijksregisternummer zijn ingeschreven onder zijn naam. Hij zou dus de vader zijn, terwijl hij bij zijn weten, nooit iets van papieren heeft getekend. Hij heeft nooit iets van post of dergelijke ontvangen over de kinderen, is hier nooit over aangesproken. Het is nu dat hij er voor het eerst iets over hoort. Mijn vriend wil dit ook niet. Deze kinderen zjjn zijn kinderen niet en heeft er ook niets mee te maken. Wat kan hij hieraan doen? Kunnen die kinderen geschrapt worden van zijn naam?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 31 jul 2019 19:10

Rare zaak ofwel wordt men bij samenwonen vader als men voor de geboorte het kind erkend.
Na de geboorte moet men zo wie zo de gerechtelijke procedure van erkenning volgen.
Dus iets klopt niet in het verhaal...

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... h0bNnT44Wa
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... yKPyKifSdu

Vraag aan de gemeente de nodige stuken op waaruit zou blijken dat hij de wettelijke vader is.
Er moet bij de gemeente een registratie zijn van de dossiernummers en rolnummer van de zaken.
Daarna bij rechtbank afschrift of kopie van vonnis vragen (familierechtbank) plaats woonst kinderen bij de 'erkenning'

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2019 19:55

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Adoptie”