hernieuwen website

noella
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: vlaams-brabant

hernieuwen website

#1 , 20 sep 2007 09:41

mijn man heeft een website gemaakt voor een school, zowat twee jaar heeft hij daar dagelijks aan gewerkt.
nu zijn er conflicten en de directie heeft de website zonder mijn man eerst te contacteren doorgegeven aan iemand anders om er verder aan te werken, en deze heeft nu die website helemaal vernieuwd, ze gebruiken daarbij ook nog onze foto's.
mag dat zomaar allemaal, en wat kunnen wij eventueel doen.
noella

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 20 sep 2007 18:01

Nee, dat mag zomaar niet. Volgens mij valt dit onder auteursrechten. Ik ben geen jurist, dus ik hoop dat u snel een antwoord krijgt van een juridisch onderlegd persoon.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 21 sep 2007 10:37

“Art.5.Het recht van de producenten van databanken is een roerend recht dat overgaat bij erfopvolging en vatbaar is voor gehele of gedeeltelijke overdracht, overeenkomstig de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek. Het kan onder meer worden vervreemd of in een gewone of exclusieve licentie worden ondergebracht.”(31 AUGUSTUS 1998. - Wet houdende omzetting in Belgisch recht van de Europese richtlijn van 11 maart 1996 betreffende de rechtsbescherming van databanken).

“Art.3...§ 3. Wanneer een auteur werken tot stand brengt ter uitvoering van een arbeidsovereenkomst of een statuut, kunnen de vermogensrechten worden overgedragen aan de werkgever voor zover uitdrukkelijk in die overdracht van rechten is voorzien en voor zover de creatie van het werk binnen het toepassingsgebied van de overeenkomst of het statuut valt.”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).

Onderzoek of ‘een website gemaakt voor een school’ al dan niet gebeurde ter uitvoering van een arbeidsovereenkomst en met overdracht van de vermogensrechten aan de werkgever.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

noella
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: vlaams-brabant

#4 , 21 sep 2007 10:54

er is nooit een arbeidsovereenkomst geweest

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”