Beperkte aansprakelijkheid

biscotte1982
Topic Starter
Berichten: 3

Beperkte aansprakelijkheid

#1 , 17 aug 2014 09:33

Ik ben van plan om via een Nederlandse uitgeverij (Free Musketeers) mijn gedichtenbundel te publiceren. Ik heb tot nu toe echter nog geen contract ondertekend, te meer om één van de puntjes in het contract waarover ik graag meer advies zou willen:

Beperking aansprakelijkheid
De aansprakelijkheid van de uitgever uit hoofde van de overeenkomst met de auteur is beperkt tot een zodanig bedrag als naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid in verhouding staat tot de overeengekomen prijs en is in ieder geval beperkt tot het bedrag van de uitkering van haar verzekeraar in voorkomend geval. Indien en voor zover welke reden dan ook geen uitkering krachtens een eventueel geldende verzekering mocht plaatsvinden, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat de auteur in het kalenderjaar dat de schade veroorzakende gebeurtenis zich heeft voorgedaan aan de royalty's van de uitgever heeft ontvangen, tot een maximum van € 10.000,00.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22324
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 aug 2014 10:35

Ik denk dat hier dan de Nederlandse wetgeving van tel is.
http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2014 14:06

Ik ben van plan om via een Nederlandse uitgeverij (Free Musketeers) mijn gedichtenbundel te publiceren.
misschien best eerst deponeren voordat je uw bundel uit handen geeft
online kost dit 35€ en per envelop 45€

http://register.boip.int" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”