Vraag over Auteursrechten

Sylixo
Topic Starter
Berichten: 6

Vraag over Auteursrechten

#1 , 13 aug 2014 22:39

Hallo,

Ik heb een maand geleden een brief door de bus gekregen van een advocaten bureau dat ik een software bedrijf €3500 verschuldigd bent omdat ik licenties met een gebrande CD verkocht op Marktplaats.

Ik heb veel contact gehad met de advocaten bureau en we zijn over een paar dingen niet eens...

Ik ben er achter gekomen dat ik de licenties gewoon mag verkopen zonder problemen.. zelfs is dit zwaar onder hun prijs..
Echter weet ik niet veel informatie te halen of je een gebrande CD waar de software op staat gratis mag mee leveren...
Ik maak volgens de advocaten bureau inbraak op de auteurs rechten...

Ik ben 18 jaar student en heb het geld niet om de boete te betalen...
Ik wil eerst zeker er van zijn dat als ik verdere stappen neemt en het komt op een rechtzaak uit dat ik dan in mijn gelijk sta..

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen....

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
T.H.
Berichten: 61

#2 , 13 aug 2014 23:27

Bon! Wat hebt je precies gedaan?

Heb ik het goed begrepen dat je ooit een DVD had het originele Programma... je hebt dit programma op een CD gebrand en deze hebt je verkocht? Is het zo?

Graag meer informatie daarover.

Groeten,


Tom

Sylixo
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 14 aug 2014 01:50

Bon! Wat hebt je precies gedaan?

Heb ik het goed begrepen dat je ooit een DVD had het originele Programma... je hebt dit programma op een CD gebrand en deze hebt je verkocht? Is het zo?

Graag meer informatie daarover.

Groeten,


Tom
Ik verkocht de activering sleutels los op Marktplaats van de Software.