website gestolen

alain andries
Topic Starter
Berichten: 4

website gestolen

#1 , 14 jul 2010 00:31

Ik had een website op 5 juli 2009 werd ineens de domeinnaam mij afgepakt.Ik heb dan contact opgenomen met dns en zij zegden dit.

Geachte,Volgens het registratiesysteem van DNS BE werd er voor deze domeinnaamop 5 juli jongstleden een trade ingeleid door de registratieagentDomains Reseller. Deze trade werd zowel door de overlater als deovernemer goedgekeurd via de beveiligde link in de e-mail uitgestuursdoor het registratiesysteem ...hosting... is geen geaccrediteerde registratieagent van DNS BE, maar eentussenpersoon tussen u en de eigenlijke registratieagent (een zogenaamdereseller). DNS BE kan bijgevolg niet tussenkomen in uw geschil met deze firma. DNS BE heeft als derde t.o.v. de tussen de u en deze resellerafgesloten overeenkomst geen enkel recht, noch enige bevoegdheid omregulerend op te treden. Integendeel, dit zou zelfs de aansprakelijkheidvan DNS BE in het gedrang kunnen brengen.
Vriendelijke groeten,
Chantal Lurkin
DNS BE Legal Department************************************************************************
Ik ben de licentienemer van ....be.
Blijkbaar werd er op06/07/2009 een wijziging doorgevoerd i.v.m. de licentienemer waarvan ikniet op de hoogte ben. Mijn provider ...hostingbedrijf... blokkeert trouwens de toegang tot mijn domeinnaam en daaraan verbonden website, hoewel zijn facturen reeds geruime tijd binnen de gestelde betalingstermijnvereffend zijn.

Ik heb een advokaat geraadpleegd. Toch hebben we dat verloren. Bewijzen van dns leveren ons nu op dat het hostingbedrijf mijn mail zomaar vervalst heeft en zelf de trade gedaan heeft.

Geachte,
De domeinnaam ... .be was van 3/01/2005 tot 6/07/2009 geregistreerd op uw persoonlijke naam. Op 6/07/2009 werd deze domeinnaam d.m.v. een trade-domain, goedgekeurd door de overlater en de overnemer overeenkomstig de procedures van DNS BE, overgedragen aan de huidige domeinnaamhouder.
Vriendelijke groeten,

Op de website die van me gestolen is word er nu zelf gezegd dat ik op 5 juli de domein over gedragen heb.
Toch heb ik dit nooit gedaan.

Wat kan ik nog doen ?
Laatst gewijzigd door alain andries op 06 jan 2012 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jul 2010 05:49

Je hebt pas maanden na de overdracht een klacht ingediend?

alain andries
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 14 jul 2010 14:21

Nee want de zelfde dag heb ik gemaild naar dns waarbij dit antwoord.

> > Sent: Tuesday, July, 2009 2:06 PM
> > Subject: [dns.be #51313] Domeinnaam
> >
> >
> > Geachte,
> >
> > Volgens het registratiesysteem van DNS BE werd er voor deze domeinnaam
> > op 5 juli jongstleden een trade ingeleid door de registratieagent
> > Domains Reseller. Deze trade werd zowel door de overlater als de
> > overnemer goedgekeurd via de beveiligde link in de e-mail uitgestuurs
> > door het registratiesysteem.
> >
> > "naam webhostingbedrijf" is geen geaccrediteerde registratieagent van DNS BE, maar een
> > tussenpersoon tussen u en de eigenlijke registratieagent (een zogenaamde
> > reseller). DNS BE kan bijgevolg niet tussenkomen in uw geschil met deze
> > firma. DNS BE heeft als derde t.o.v. de tussen de u en deze reseller
> > afgesloten overeenkomst geen enkel recht, noch enige bevoegdheid om
> > regulerend op te treden. Integendeel, dit zou zelfs de aansprakelijkheid
> > van DNS BE in het gedrang kunnen brengen.
> >
> > Vriendelijke groeten,
> >
> > Chantal Lurkin
> > DNS BE Legal Department
> >

Reclame

Veebee
Berichten: 565

#4 , 14 jul 2010 14:33

Bij welke webhosting firma heb je je domein geregistreerd (eventueel PB)
Zeker dat je niet gereageerd op een engelstalige brief/mail waarbij ze je komen te zeggen dat je je domein gaat verliezen enz?

Bij DNS hebben ze idd een punt dat zij hiervoor niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor gehackte mailboxen of identiteitsfraude
Heb je al contact genomen met je webhoster zelf?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 14 jul 2010 18:19

Je kan misschien eens het IP vragen aan DNS dat de transfer geaccepteerd heeft.

alain andries
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 15 jul 2010 00:07

Bij welke webhosting firma heb je je domein geregistreerd (eventueel PB)
Zeker dat je niet gereageerd op een engelstalige brief/mail waarbij ze je komen te zeggen dat je je domein gaat verliezen enz?

Bij DNS hebben ze idd een punt dat zij hiervoor niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor gehackte mailboxen of identiteitsfraude
Heb je al contact genomen met je webhoster zelf?
Het probleem is dat degene die host die domeinnaam nu in zijn bezit heeft dus hij heeft mijn mailadres veranderd in een van hem.
IP adressen controleerd dns niet zegden ze.
IK kan zelfs aantonen dat het de hoster zelf is vind het wel jammer dat dns er niets voor doet.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#7 , 15 jul 2010 00:27

Stuur je probleem eens gedocumenteerd in bij een computerblad
Mogelijk levert dit meer resultaat dan een rechtbank.
Handige documenten voor Personenrecht

alain andries
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 11 aug 2010 16:51

Stuur je probleem eens gedocumenteerd in bij een computerblad
Mogelijk levert dit meer resultaat dan een rechtbank.
Geef eens wat url's van computerbladen in Belgie

lucgescheiden
Berichten: 2810

#9 , 16 aug 2010 03:13

http://www.computerworld.be/index.cfm?PageID=16340" onclick="window.open(this.href);return false;
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”