copyright website

Konijn
Topic Starter
Berichten: 15

copyright website

#1 , 22 jun 2007 18:35

enkele vragen ivm copyright op websites:
wat kan men hiertegen beginnen zonder in de kosten te kruipen?
eigenaar geeft de schending toe maar weigert er iets aan te doen, hoster trekt zijn handen ervan af. kan de hoster dat? is de hoster niet mede verantwoordelijk door beschermde content wereldkundig te stellen? is hij verplicht om de content te verwijderen?
wat als er geen contactgegevens op de website staan: moet de hoster zijn klant contacteren?

edit: nog even bij vermelden dat de originele site in belgie gehost wordt en de kopiesite in nederland

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Krollenbol
Berichten: 53
Locatie: Gooik

#2 , 27 jun 2007 19:34

Een website kan worden gelijk gesteld met een klassiek literair werk, en is dus auteursrechtelijk beschermt. Deze bescherming is een automatische bescherming, er moeten dus geen formaliteiten worden nagleefd. Het auteursrecht biedt bescherming tot 70 jaar na de auteur zijn dood.
Een internet service provider is echter niet verplicht om elke site die hij huisvest te controleren, maar wanneer de provider op de hoogte wordt gesteld dat er op die site illegaal materiaal ter beschikking wordt gesteld moet hij wel ingrijpen.

spinoff
Berichten: 2

#3 , 27 jun 2007 19:51

Een internet service provider is echter niet verplicht om elke site die hij huisvest te controleren, maar wanneer de provider op de hoogte wordt gesteld dat er op die site illegaal materiaal ter beschikking wordt gesteld moet hij wel ingrijpen.
dit dacht ik al.
wat als men de hoster gecontacteerd heeft, maar hij zegt dat ik naar de politie moet stappen!

de website kopieerder erkent de inbreuk maar wil er zich vanaf maken met een link naar mijn site, maar dat wil ik niet, ik wil dat hij mijn materiaal van zijn website haalt

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”