Loonbeslag door onbetaalde boete

Whitedream
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag door onbetaalde boete

#1 , 30 jan 2019 15:09

Hallo
Sinds einde deze maand voor de eerste keer loonbeslag door een onbetaalde boete. De schuld bedraagt 250 euro. Er werd echter 1200 euro loonbeslag uitgevoerd. Is dit normaal? Ik veronderstel dat dit beslag stopt wanneer mijn werkgever hiertoe de toestemming krijgt van de schuldeiser?
Alvast dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jan 2019 16:40

Er zitten meer dan waarschijnlijk nog andere kosten ( rappels en aanmaningskosten; intresten) bij.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2019 16:54

Normaal is dit wel, je zal zeker meer dan 1000€ kosten hebben, om het even hoe groot je boete was !
Men zal loonbeslag doen tot men zeker is dat men genoeg heeft, ieder keer loonbeslag is ieder keer inningsrecht voor de deurwaarder en die rekenen zeker genoeg .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Whitedream
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jan 2019 17:02

Hallo. Bedankt voor jullie antwoorden. Dit gaat in mijn geval niet via een deurwaarder. De fiscus en de registratie mogen loonbeslag opdragen zonder via de rechtbank te passeren indien het over een boete gaat. Wanneer ik weet waar ik aan toe ben dan laat ik het jullie weten. Groetjes

Terug naar “Andere”