Betalen of niet betalen

Soumyke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Betalen of niet betalen

#1 , 05 nov 2018 13:56

Krijg een aangetekend schrijven in de bus waarvoor ik zelf niet heb moeten voor tekenen stak zo in de brievenbus... de brief gaat over inningen en vorderingen van 2008. De aangetekende brief is verstuurd op 26 oktober 2018 en het vonnis gaat over 22 oktober 2008 nu zouden ze beslag willen leggen op mijn loon. Moet ik deze betalen aangezien het na 10 jaar verjaard of niet?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 05 nov 2018 14:21

Ee is een vonnis.
Dat wil zeggen dat de betalingstermijn werd gestuit.
U moet dus betalen waarvoor u bent veroordeeld.
Tenzij u overweegt om in beroep te gaan (als dat nog kan).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 nov 2018 15:41

Mocht ik u zijn zou ik contact nemen en proberen een afbetaling plan te krijgen.
Want loon beslag is niet zo interessant, vb eindejaar premie 100% in beslag, verlofgeld meer dan 60% in beslag.
ik raad iedereen aan om dat zelf te proberen regelen, want bij beslag komt ook nog inningskosten van deurwaarder erbij, en die zijn niet min ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 nov 2018 17:46

Hola pola.

Het vonnis is van 2008? Is dat vonnis ooit betekend?

Als die betekening nu heeft plaatsgevonden (wat u een aangetekende brief noemt, is mogelijks de gerechtsdeurwaarder die het nu is komen betekenen, zijnde in de bus duwen), is het vonnis gewoon verjaard. Rechterlijke uitspraken verjaren na 10 jaar.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Soumyke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2018 11:56

Het is uitgesproken geweest maar nooit geen nieuws meer van gehad nu een gewone brief van de federale overheidsdienst financiën penale boetes Brussel aangetekend in de bus gestoken zelf niet voor getekend... heb gevraagd voor in stuken te betalen is niet mogelijk aangezien werkgever al op de hoogte is maar had wel 15 dagen de tijd om een afbetalingsplan te vragen maar is nu ineens niet meer mogelijk

Terug naar “Andere”