Buitelandse nummerplaat in Belgie

Capfrank
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buitelandse nummerplaat in Belgie

#1 , 08 dec 2019 19:20

Ik woon met mijn gezin (mijn vrouw en 1 dochter) in Spanje. Ik heb een paar maanden geleden mijn residentie naar Belgie verzet (onder de regeling 6/6 maanden verblijf in beide landen), mijn vrouw en dochter blijven voorlopig in Spanje geregistreerd en wonen (studeren). Ik heb 2 eigen voertuigen geregistreerd op mijn naam in Spanje (Spaans nummerplaat). Worden voorlopig enkel in Spanje gebruikt. Ik weet dat ik met deze voertuigen in Belgie niet mag rondrijden omdat ik nu in Belgie ingeschreven ben. Ons plan is om volledig naar Belgie te verhuizen in 2022, dus mijn vrouw en dochter ook in Belgie te resideren. Kan ik mijn voertuigen legaal overschrijven (verhuizen) naar Belgie in 2022 zonder eventuele sancties (boetes)?
In Spanje kunnen we niet met Belgische nummerplaat rondrijden omdat deze voertuigen hier langer dan 6 maanden blijven.
Kan U mij hier het nodige advies geven?

Met vriendelijke groeten,

Frank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 08 dec 2019 22:46

Op dat moment voer je de auto s in in België (intra cee is dit de eenvoud zelve) en schrijf je ze vervolgens in in België (na tweedehandskeuring)

Reclame

Terug naar “Andere”