Groepsverzekering

meibloem
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Groepsverzekering

#1 , 19 mar 2019 12:05

Ga einde mei op rustpensioen aan 65 jaar en dan komt mijn groepsverzekering vrij.
Sinds 16 December 2016 heeft mijn voormalige firma alle activiteiten stopgezet en heeft iedereen
dus opzegvergoeding gekregen met uitbetaling van alle voordelen etc. in eenmalig bedrag en
tevens werden i.p.v. van uitbetaling alle premies door werkgever en mijzelf gestort in de groeps-
verzekering wat beduidt dat het voor mij precies tot de datum van ingang rustpensioen is en
dat ex werkgever en ikzelf aan alle voorwaarden hebben voldaan ten opzichte van contract van
de groepsverzekering wat ook aangegeven is door een medewerker van de groepsverzekering voor
belasting van groepsverzekering aan 10,9% of zoiets en ik zal papieren krijgen met de berekening
enz. en een formulier dat ik in moet vullen dat ik effectief werkzaam was wat volgens de werknemer
van groepsverzekering maatschappij wel was omdat alle lonen, voordelen en verplichtingen ten
opzicht van groepsverzekering maatschappij voldaan zijn tot einde contract.
Kan iemand mij zeggen of volledige opzegvergoeding + betaling door ex werkgever en verzekerde
van groepsverzekering tot einde contract (datum rustpensioen) dus inderdaad gelijkstaat aan
effectief werken dus 10,9 % belasting?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 19 mar 2019 12:33

Beste

Dat betwijfel ik. De taxatie van oozegvergoedingen is wettelijk vastgelegd. Vraag is of het omweggetje via groepsverzekering zal volstaan om de fiscus af te houden.
In se blijft er een uitbetaling opzegvergoedibgven storting in groepsverzekering. Vraag is ook of de betaalde eenmalige premie voldoet aan de voorwaarden aftrekbaarheid groepsverzekering
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”