Speelkaarten kopen en verkopen

Stavros87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Speelkaarten kopen en verkopen

#1 , 27 okt 2020 18:07

Mijn vraag gaat over het spel magic the gathering. Dit is een fantasy spel met speelkaarten.

Ik koop namelijk booster boxen, dit zijn over het algemeen boxen van 36 pakjes kaarten die elks meestal 15 kaarten bevatten. De gangbare prijs voor een box is meestal 100 euro. Het is zo dat wanneer je een volledige box koopt, de pakjes opzich iets goedkoper zijn dan wanneer je ze apart verkoopt.

Nu mijn vraag is als je 25 pakjes van de 36 verkoopt voor 4 euro (wat de normale prijs is voor aparte verkoop) zodat aankoopbedrag en verkoopbedrag zelfde blijven, namelijk 100 euro. Enkel heb ik dan nog 11 pakjes over mezelf. Ik heb opzich geen winst gemaakt in euros maar houd de gratis pakjes voor mezelf. Is dit iets dat mag zonder hiervoor belastingen te hoeven betalen of overtredingen te begaan?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Stavros87
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2020 19:01

*de pakjes opzich iets goedkoper zijn dan wanneer je ze apart koopt.

Franciscus
Berichten: 38758

#3 , 27 okt 2020 21:34

Als u koop en verkoop moet u zich normaliter in regel stellen met de vingerende wetgeving bij mijn weten.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3801

#4 , 27 okt 2020 22:13

U heeft wel winst gemaakt.
Niet in de valuta euro, maar wel "in natura", en daar kan je een geldelijke waarde op kleven.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”