Teruggave fiscus op andere rekening gekregen

JonasH
Topic Starter
Berichten: 3

Teruggave fiscus op andere rekening gekregen

#1 , 29 jan 2020 14:24

Misschien niet zozeer een juridische vraag... Is het normaal dat een teruggave ineens op een andere rekening gestort wordt zonder dat je dat doorgegeven hebt ?

Mijn vrouw en ik zijn 12 jaar getrouwd, maar hebben gewoon nog altijd elk onze eigen rekening. Al altijd worden terugbetalingen op mijn rekening gestort en dat is bij mijn weten ook het enige nummer dat de fiscus van ons heeft en dat ik telkens bevestig bij elke nieuwe aangifte. Ook op de afrekening vorig jaar stond vermeld dat de terugbetaling tegen eind januari terugbetaald wordt en dat op het rekeningnummer dat mijn rekening is.
Nu blijkt ineens de terugbetaling gestort te zijn op de rekening van mijn vrouw. Haar rekeningnummer hebben we -voor zover we weten- zelfs nooit meer gebruikt bij de fiscus, en hebben ze wellicht nog van voordat we getrouwd waren.

Op zich is dat natuurlijk totaal geen probleem, maar ik vind het gewoon heel vreemd. Is dit een of andere software fout bij de fiscus, of kan er daadwerkelijk een reden zijn waarom ze het nu ineens bij haar overgeschreven hebben ? Mijn vrouw gaat al geruime tijd niet meer gaan werken en sinds vorig jaar is ook haar vervangingsinkomen beëindigd, maar betwijfel of dat er iets mee te maken kan hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2020 16:32

als eens gekeken in Myminfin welk nummer daar staat?

JonasH
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 31 jan 2020 18:59

Ja, heb daar ook al ingelogd, en overal staat mijn rekeningnummer.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”