Belastingen op buitenlandse rekening van iemand zonder adres.

Ben1984
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingen op buitenlandse rekening van iemand zonder adres.

#1 , 24 jan 2020 10:50

Beste,
Ik zit al een lange tijd met een vraag en maak me een beetje zorgen. Een kennis van mij heeft al een hele tijd een relatie met een persoon die nergens staat ingeschreven. De persoon verblijft wel bij haar in België, zonder op het adres officieel te verblijven. Nu beweert de persoon dat hij een rekening heeft in de UK, waar destijds zijn pensioen sparen op gebeurd is, zogezegd belastingen op betaald in UK. Nu wil deze persoon het geld over laten maken naar een Belgische rekening bij ING. Vervolgens komt de bewering dat de Belgische Belastingsdienst, nu moeilijk doet en meer als de helft wil innen op dit bedrag.
In hoeverre is dit verhaal geloofwaardig en niet zomaar een leugen om niet te moeten opbiechten dat dit geld helemaal niet bestaat? De persoon wacht zogezegd al meer dan 2 maanden op antwoord van de FOD en bank.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 24 jan 2020 17:19

Ben

Dat lijkt me larie en apekool. Voor zover partijen dat willen kan betrokkene bewijs van bestaan rekening leveren door de uittreksels ervan voor te leggen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2020 17:25

Lijkt mij een louche geval.
Heeft geen adres in België, bestaat hier zelfs niet. Bankrekening openen in België zonder persoonsgegevens ?
Belgische overheidsdienst financiën zal hem rap te grazen hebben : is onbekend en onbestaande en komt zo gezegd met geld boven water dat hij niet heeft aangegeven.

Oppassen geblazen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”