Symbolisch kamer huren in ouderlijk huis vennootschap

bosii
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Symbolisch kamer huren in ouderlijk huis vennootschap

#1 , 17 jan 2020 17:21

Dag iedereen,

Ik ben van plan een vennootschap te starten en beschik niet zelf over een woonst waar ik mijn maatschappelijke zetel kan plaatsen. Ik zou dewe dus dan ook willen plaatsen bij mijn ouders. Nu stelde mijn boekhouder mij voor een huurcontractje op te maken voor een symbolische euro om een kamer te huren in mijn ouderlijk huis. Ik vroeg mij echter af of dit enige invloed heeft voor mijn ouders; aangezien zij plots een kamer van hun huis verhuren aan een vennootschap (zij het voor slechts 1 euro). Brengt dit enige verandering mee voor het kadastraal/belastingsbrief of iets dergelijks?

Hopelijk weet iemand met wat meer ervaring hier een antwoord op.
Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 17 jan 2020 17:29

Waarom geen bedrijvencentrum? Kan heel goedkoop en uw ouders zitten niet met de lasten als er iets mis gaat.

bosii
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2020 17:53

Hallo,

Ja, dat heb ik overwogen, maar het zou hier louter gaan over een (relatief) simpel managmentbedrijf zonder grote kosten (en ook zonder leningen/ langdurige schulden). Een kantoor/zakenruimte is ook niet echt nodig.

De voornaamste inboedel kan ook bewezen worden dat deze niet van de vennootschap is; dus moest de vennootschap ooit in de problemen komen, gaan ze niet met hun zetel/kasten lopen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”