Belastingsterughave

Stefke24
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Belastingsterughave

#1 , 27 dec 2019 09:22

Ik had een kredietopening samen met mijn ex maar deze is niet terugbetaald geweest! Daardoor heb ik nu loonsbeslag en mijn ex niet! Dit klopt toch niet? Nu moet ik mijn belastingen terug krijgen eind deze maand en staat er bij mijn schuldvordering een bedrag van 1600€ wil dit dan zeggen dat ze ook mijn belastingen gaan intrekken? Moet ik daarvoor niet eerst een brief ofzo krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 27 dec 2019 11:06

Ik had een kredietopening samen met mijn ex maar deze is niet terugbetaald geweest! Daardoor heb ik nu loonsbeslag en mijn ex niet! Dit klopt toch niet?

De bank beslist zelf bij wie ze terugvordert. Bij u, bij uw ex, of bij beiden.

Nu moet ik mijn belastingen terug krijgen eind deze maand en staat er bij mijn schuldvordering een bedrag van 1600€ wil dit dan zeggen dat ze ook mijn belastingen gaan intrekken?

Waarschijnlijk wel, ja.

Moet ik daarvoor niet eerst een brief ofzo krijgen?

Nee, u hebt al getekend voor akkoord toen u de lening aanvroeg.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 dec 2019 11:07

Ik had een kredietopening samen met mijn ex maar deze is niet terugbetaald geweest! Daardoor heb ik nu loonsbeslag en mijn ex niet!
Men zal het gaan terughalen waar het het makkelijkst te vinden is ...

Als uw ex niet werkt, of laag loon heeft, is er ook geen beslag op te leggen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 28 dec 2019 20:31

En dan zal uw ex in gebreke moeten stellen als dat kan volgens jullie samenlevingsovereenkomst.
Wat wat is het huwelijk feitelijk of wettelijk samenwonend - notariële overeenkomst ....

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”