Aangeven account zonder saldo?

jarnovh
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Aangeven account zonder saldo?

#1 , 23 nov 2019 22:50

Goede avond
Ik heb me geregistreerd omdat ik een vraag heb waar ik toch wel een beetje mee zit. Enkele maanden geleden heb ik een account gemaakt op vialet.eu, een soort e-wallet. Dit deed ik uit nieuwsgierigheid om te zien hoe dat werkte en niet om echt actief te gaan gebruiken. Nu las ik dat je buitenlandse rekeningen moet aangeven bij het CAP. Buitenlandse rekeningen zijn dus rekeningen bij een bank, wissel, krediet of spaarinstelling. Ik heb gemaild en Vialet is geen bank, maar aan dat account is wel een iban gekoppeld. Nu zou ik dat account wel kunnen gaan aangeven maar ik heb geen elektronische identiteitskaartlezer. Dat formulier op papier invullen is ook zo'n rompslomp aangezien ik een visuele handicap heb waardoor ik volledig blind ben. Ik zou al aan iemand moeten vragen om dat in te vullen en voor een rekening die leeg is... M.a.w: ik heb er helemaal geen probleem mee dat ze van dat account afweten, maar wel met de mogelijke rompslomp aangezien het hier om een lege rekening gaat. Vialet zelf zegt dat ik me geen zorgen moet maken zolang ik mijn funds (die er niet zijn) kan verantwoorden, waar ze vandaan komen enz. Ook denk ik dat het hier om een wallet à la Paypal gaat, maar aangezien deze wel een iban heeft zou deze wel aanzien kunnen worden als bankrekening. Ze hebben uiteraard ook wel mijn id gegevens dus ze zouden die in principe kunnen doorgeven.

Wat doe ik nu best? Dat account sluiten lijkt me ook geen goed idee, want ook rekeningen die niet meer bestaan moeten blijkbaar meegedeeld worden.

Met vriendelijke groeten
Jarno

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 24 dec 2019 18:20

Iemand anders de papieren laten invullen. Is de rompslomp alleen bij het invullen van belastingpapieren of ook bij het aanmaken vaneen account?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”