Volmacht voor buitenlandse bankrekening

frankzappa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Volmacht voor buitenlandse bankrekening

#1 , 11 feb 2024 16:04

Hallo
mijn moeder (van Griekse oorsprong) heeft rekeningen in Griekenland.Deze dienen om onkosten te betalen voor een huis daar.Zij is ondertussen op hogere leeftijd en kan niet meer naar daar reizen.Nu wil ze graag een volmacht aan mij geven om , als ik daar op vakantie ben , om te weten wat er betaald is , hoeveel geld er op is etc. Er is mij gezegd dat ik daarvoor met haar naar het Grieks consulaat in Brussel moet gaan (te moeilijk voor haar).De bank in Griekenland beweert dat zij in Athene een formulier bij een plaatselijke notaris moet tekenen (onmogelijk voor haar).Heeft iemand hier ervaring in misschien ?

Dank

Thomas_A
Berichten: 2334
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 feb 2024 17:14

Dat hangt natuurlijk af van de regels omtrent volmachten bij banktransacties in Griekenland.

De kans dat iemand hier mee kan helpen, lijkt me klein.

Franciscus
Berichten: 38614

#3 , 12 feb 2024 16:47

Op zijn minst naar een consulaat. Of kan de consulaire ambtenaar niet langskomen?
Of via BE notaris die een GR notaris contacteert.. zal wel iets duurder zijn. Akte moet dan nog eens vertaald worden.
Er zijn ook BE banken die nauw samenwerken met buitenlandse banken dus ook eens bij uw bank navragen.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”