Uit onverdeeldheid getreden - gedwongen openbare verkoop

Evi1708
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uit onverdeeldheid getreden - gedwongen openbare verkoop

#1 , 17 feb 2020 16:30

Sinds december 2017 ben in uit overdeeldheid getreden van mijn huis met mijn ex partner. Na een procedure van meer dan 2 jaar wegens verwikkelingen aangezien mijn ex veel schulden gemaakt heeft, kan er binnenkort eindelijk overgegaan worden tot openbare verkoop. Destijds hebben wij wel een gezamenlijke hypothecaire lening afgesloten, waar we dus met 2 verantwoordelijk voor zijn.

Zou er iemand mij kunnen zeggen of er na de openbare verkoop ook een splitsing zal zijn van de hypothecaire lening? Mocht er dus niet genoeg opbrengst zijn van de openbare verkoop, dat ieder dan zijn eigen deel moet betalen? Zodoende dat ik ook niet moet opdraaien voor zijn deel van de lening?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 17 feb 2020 20:29

Beste

Eerste belangrijke vraag is of de bank wel zal toelaten of de verkoop gebeurt voor een prijs die lager is dan de openstaande schuld...Die kans is bijzonder klein. In elk geval is het krediet hoofdelijk en ondeelbaar dus een splitsing is nog minder waarschijnlijk.
Eigenlijk vraagt u niet enkel dat de bank zou instemmen met het overblijven van een stuk lening zonder zakelijke waarborg, maar ook nog eens met een verlaagde recupereerbaarheid ingevolge desgewenst splitsing.
Ik denk niet dat uw bank zal mee gaan in dit verhaal.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”