Overstappen van bank - wat met lening?

Derichen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Overstappen van bank - wat met lening?

#1 , 16 okt 2019 14:28

Goeiemiddag,

Ik zit momenteel met mijn vrouw bij bank A. Wij hebben elk een eigen zichtrekening, elk een spaarrekening + 1 gemeenschappelijke rekening.
Daarnaast betalen wij maandelijks onze lening voor ons huis + enkele verzekeringen af.

Nu zou ik graag starten als zelfstandige in bijberoep, en hiervoor een aparte ondernemingsrekening openen.
Hiervoor heb ik een goed aanbod gevonden bij bank B. Daarnaast zou ik graag alle eigen rekeningen (zicht-, gemeenschappelijk- en spaarrekening) mee overzetten van A naar B.
En dan gewoon de woonlening en verzekeringen behouden bij bank A en aan hen blijven doorbetalen.

Is dit mogelijk zonder dat dit mij extra kosten of éénmalige extra uitgaven zal bezorgen?

Merci

Commerciële namen aangepast - Inazuma

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 16 okt 2019 15:12

Kijk wat uw bank verwacht dat u er aanhoudt aan rekeningen bij uw lening

Niemand zegt dat u die verder exclusief moet gebruiken ... je kan na storten loon en betalen aflossing, overschot steeds versassen naar elders.

Er zijn banken genoeg, en er is geen verbod op meerdere rekeningen bij meerdere banken - integendeel zelfs, bij problemen met bank A switcht u (enfin, ik alvast) naadloos naar bank B ... of bank C


Als particulier zou ik me bij geen van beide banken nog klant maken
Zakelijk is een ander gegeven

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 17 okt 2019 14:45

Het enige war u moet naar kijken zijn de kredietvoorwaarden. In veel gevallen heeft u zich verbonden om loondomiciliëring te voorzien in ruil voor een extra korting. Indien u dat engagement niet meer nakomt is het evident dat ook de korting die u daar in ruil voor kreeg wegvalt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”