Overbruggingskrediet mogelijk?

vdbruben
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Overbruggingskrediet mogelijk?

#1 , 06 sep 2019 09:06

Hallo,

Ik en mijn vriendin hebben een nieuwbouwproject op het oog waarvan de werken in maart volgend jaar starten. Het ouderlijk huis, waarvan we een deel van de opbrengsten krijgen door het overlijden van mijn vader, staat momenteel te koop. We beschikken momenteel al over een deel eigen middelen waarmee we onder andere het voorschot zouden betalen. Binnen de 4 maanden na het ondertekenen van de overeenkomst met de makelaar, moeten we echter de bouwgrond al financieren. Hiervoor zijn we dus afhankelijk van de verkoop van het ouderlijk huis.

Omdat er veel interesse is in de woning die we willen kopen, willen we zo snel mogelijk overgaan tot het ondertekenen van de overeenkomst. Daarom is het onze vraag of het mogelijk is om een overbruggingskrediet aan te gaan. Is een overbruggingskrediet mogelijk als ik zelf niet alleen eigenaar ben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 06 sep 2019 12:52

Je zal moeten gaan praten met je bankrelatie(s). t Zijn zij die je krediet moeten toestaan. Alles hangt af van het totale plaatje qua spaargeld, instroom van geld etc

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”