Wederopname kapitaal lening om uit te kopen?

Julisa1210
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Wederopname kapitaal lening om uit te kopen?

#1 , 26 aug 2019 21:21

Hallo

mijn (ex) vriend en ik hebben besloten om onze relatie te beëindigen. Idealiter blijft 1 van ons in ons huis wonen.
Om de ander uit te kopen, is het mogelijk om het reeds afgeloste kapitaal van de lening (hypothecair & mandaat) op te nemen? In totaal hebben we ongeveer 55.000 € afgelost.

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 26 aug 2019 22:04

Mag ik aannemen dat jullie de lening, hypothecair + mandaat, samen zijn aangegaan?

Dan zal er wel weinig sprake zijn van wederopname van kapitaal, toch niet in de bestaande lening.
Ik vrees dat de bestaande kredieten moeten terugbetaald worden, wellicht met een geheel nieuwe lening, op één naam.

Als dat al mogelijk is, zal moeten blijken.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 26 aug 2019 23:11

Beste

Kredietopening staat zeer waarschijnlijk op beide namen. Wederopname zal enkel kunnen mits tenlasteneming bestaande kredieten. Hierbij wordt uw partner geschrapt als kredietnemer en borg, voor zover uw solvabiliteit en terugbetalingscapaciteit naar het oordeel van de bank voldoende zijn. Met daarenboven dus een bijkomende kredietlast.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”