Probleem lening en een vraag

Aserah
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Probleem lening en een vraag

#1 , 16 aug 2019 17:21

Dag Allemaal,

Een vriendin van mij is sinds kort weg bij haar vriend. Samen hadden zij een persoonlijke rekening afgesloten bij Quick Krediet. Ik spreek hier over een bedrag van 50 000 euro. Wij weten nu al dat haar ex, aangezien zijn verleden, het niet zal terug betalen zijn deel. En daar is ze haar ook van bewust dat de bank aan haar deur zal aankloppen voor de hele lening dan te betalen. Zij weet nu al dat ze dit niet kan. Is er een tussenweg dat ze enkel haar deel kan betalen?

Zij is nu bij een vriendin gaan inwonen (huren) en zij willen dan samen in September gaan samen wonen. Maar is het wel verstandig om dat te doen of haar daar te laten inschrijven? Want stel dat ze die lening niet kan betalen en ze gaan loonsbeslag doen waardoor ze dieper in de schulden komt?

Hopelijk kan er iemand helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 16 aug 2019 19:43

De bank kan idd die som opeisen van elk der ondertekenaars. Zowel bij uw vriendin als bij haar partner. Zij zullen wel de gemakkelijkste weg kiezen. Misschien is een regeling mogelijk, daar spreek ik me niet over uit. Indien zij alleen zou moeten betalen, dient ze wel een zaak tegen de ex aan te spannen om diens deel terug te eisen.
Deze schulden zijn persoonlijk en hebben geen weerslag op de situatie van de vriendin bij samenwonen.

Misschien wel eens nadenken over schuldbemiddeling - dat kan er van komen. Bespreek dat op het OCMW.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 aug 2019 12:53

Ik spreek hier over een bedrag van 50 000 euro.
Dat bedrag moet toch ergens voor gebruikt zijn ?
Is daar nog iets van recupereerbaar , in goederen , ... ?

Zij is nu bij een vriendin gaan inwonen (huren) en zij willen dan samen in September gaan samen wonen. Maar is het wel verstandig om dat te doen of haar daar te laten inschrijven?
Als er ooit een deurwaarder & beslag aan te pas komt
(dat is dan na vonnis rechtbank dat beslag toelaat, zo ver is het dus nog lang niet),
is dat niet zo handig , die kan ook beslag leggen op goederen van de vriendin op dezelfde domicilie.

Zij kan die dan wel terugkrijgen, als ze haar eigendom kan aantonen, maar het is weer extra zever ... en kosten.
http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... e-goederen

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”