Niet bediening in een restaurant

Valgaerts
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: Kortenberg

Niet bediening in een restaurant

#1 , 12 mar 2007 17:54

In een restaurant, mag daar de baas weigeren om een consommatie te serveren zonder dat men er een maaltijd besteld. Er staat nergens geen aanwijzing (volgens de baas is dit alleen 's middags en anders niet).
Ik heb gevraagd waar dat geschreven of vermeld stond en hij antwoordde mij dat als hij dat zegde dat dat volstond.
Ik vind dit geen eerlijke praktijken (wel bij een eventuele vermelding).
Graag een juridische oplossing.
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 12 mar 2007 19:31

Beste,

M.i. indien het etablissement een restaurant is wordt ervan uit gegaan dat men geen drinken zonder eten wordt geserveert. Indien het etablissement caf? rastaurant is wel.

Ikzelf heb eens meegemaakt dat wij aan het eten waren en naast ons maakte er een koppel van hun oren. zij hadden reeds iets gedronken en bij het serveren van hun maaltijd stonden zij recht en vertrokken, zonder betalen.

De politie werd erbij geroepen en deze zij tegen de uitbaatster: Mevrouw zo lang zij niet aan het eten zijn kan U niets eisen.Het is volkomen straffeloos om iets te gaan drinken en het af te bollen zonder betalen en zonder vervolging.

Straf h?. Ik heb al zitten opzoeken of deze agent zijn stelling klopte maar heb hier niets over teruggevonden. Maar toch maak ik de bedenking "is het daarom dat de meeste caf?'s nootjes bij de drank serveren?"

Wie zal het zeggen?
Dit even ter zijde

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

Terug naar “Andere”