voorschot

makke
Topic Starter
Berichten: 2

voorschot

#1 , 24 sep 2010 19:31

Begin mei besteld wij een salon. We betaalde een vorschot van 400 euro. Na 5 maanden niets van de winkel te horen namen we zelf contact op met hen, gewon om te vragen hoe lang we nog moesten wachten. Ze konden direct onz bestelbon niet terugvinen en gingen ons tergbellen. De volgende dag moesten we zelf opnieuw telefoneren want zelf lieten ze niets weten. wat blijkt? Onze salon is "zoek". Omdat er in die winkel niet meteen iets anders te vinden is wat we mooi vinden zouden we graag ons voorschot terugkrijgen. Zijn we verplicht om onze bestelling te nemen en dus opnieuw te bestellen?

Alvast bedankt voor de raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 sep 2010 19:44

De verkoper moet gewoon bij zijn leverancier het dooir u bestelde salon bestellen en daarna leveren.
Staat er in het aankoopcontrct een leveringstermijn vermeld?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

makke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 sep 2010 19:59

Neen er staat geen leveringstermijn, maar er was mondeling beloofd 5 maand.
Moeten wij nu weer 5 maand wachten? of kunnen wij de overeenkomst verbreken, en ons voorschot terug krijgen.

Reclame

Terug naar “Andere”