reis- paspoortproblemen

evabx
Topic Starter
Berichten: 1

reis- paspoortproblemen

#1 , 19 jun 2010 13:41

Wij hebben enkele weken geleden een reis geboekt naar Egypte bij een online reisbureau.
Gisteren vertrokken we naar zaventem maar daar bleek dat ik het vliegtuig niet op mocht. Mijn paspoort is geldig tot 1 augustus 2010 en blijkbaar moet je voor reizen naar Egypte een paspoort hebben dat nog zeker 2 maanden geldig is. (wat ik onlogisch vind want 25 juni gingen we zoiezo het land verlaten). We zijn dan naar de balie gegaan van dat reisbureau en die zeiden dat dat algemeen geweten was en dat ze niets konden doen. Dat we dan maar ons geld (1040 euro) kwijtwaren.
Thuisgekomen en wat bekomen van de teleurstelling hebben we rondgevraagd en niemand uit onze omgeving had er al van gehoord dat je paspoort nog 2 maanden geldig moest zijn.
We hebben 11 pagina's vol informatie afgedrukt dat we gekregen hadden van het reisbureau en niets stond er in over dit feit.
Bij andere verre reizen stond er wel bij dat je paspoort nog zeker 6 maanden geldig moest zijn maar bij egypte stond er gewoon: een geldig paspoort.

Nu hebben wij vandaag nog eens gebeld naar het reisbureau en die zeiden dat het enige dat ze konden doen is, ervoor zorgen dat we dinsdag zouden kunnen opstijgen, voor 3 dagen naar Egypte gaan dus. Maar ik kan nooit een geldig paspoort tegen die tijd hebben. Een andere reis binnen Europe waar ik wel binnenmoet kunnen ze niet aanbieden, behalve als we wijzigingskosten van meer dan 750 euro per persoon betalen.

Kunnen wij nu nog iets doen? Moeten wij er ons gewoon bij neerleggen dat we die 1040 euro kwijtzijn? Kunnen we geen korting eisen op een europese reis ofzo?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 jun 2010 13:47

U dient er altijd rekening mee te houden dat een toeristenvisum 90 dagen geldig is ongeacht de periode dat u in het land in kwestie verblijft.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 21 jun 2010 11:56

Is het de eerste maal dat jullie een reis ondernemen? Dan vrees ik dat het een dure les zal zijn!
Het is verwonderlijk dat nergens over de geldigheidsduur van jullie paspoort iets vermeld staat.

Op deze website kun je alle nodige inlichtingen inzake visum, geldigheidsduur paspoort, e.d. terugvinden.

Reclame

Terug naar “Andere”