Aankoop 2dehands fiets

Ludo1234
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2dehands fiets

#1 , 11 feb 2020 17:39

Hallo,

Ik heb een 2dehands (na een zoekertje op 2dehands.be) fiets gekocht voor een waarde van 1300 euro. Natuurlijk weet ik dat hier nog extra kosten bij kunnen komen kijken qua herstellingen en dergelijke..

Nu is het probleem dat het zadelpen onmogelijk te verzetten is waardoor ik hem dus niet op de juiste hoogte krijg, waardoor de fiets voor mij eigenlijk onbruikbaar is. Ik had dit niet op voorhand nagekeken, aangezien ik hier niet bij stil heb gestaan.. Zelfs bij een fietsenwinkel kunnen ze dit probleem niet verhelpen..

Ik heb cash betaald en ik heb een bewijs van betaling op papier.

Heb ik het recht om aan de verkoper mijn geld terug te vragen of kan ik hier niks meer aan doen?

Groetjes Ludo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 11 feb 2020 18:09

U hebt de fiets gekocht in de staat waarin die zich bevindt
U kon de fiets nakijken voor aankoop

Daar gaat u niks meer aan kunnen doen ... verder verkopen.

Begrijp ik het goed dat het zelfs geen defect aan de fiets is, maar een fiets waarvan de zadelhoogte vast is ?

Ludo1234
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 feb 2020 18:12

Het is wel degelijk een defect. De zadelhoogte zou verstelbaar moeten zijn. En is door slijtage vast komen te zitten waardoor het niet meer mogelijk is om het eruit te krijgen zonder het carbonnen frame te beschadigen..

Ik heb er jammer genoeg niet op gelet bij de aankoop, aangezien ik er vanuit ging dat men bij een fiets de zadelhoogte wel zou kunnen verstellen..

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 11 feb 2020 18:44

Tussen twee particulieren wordt een goed verkocht in de staat waarin het zich bevindt. Zoals hierboven gezegd is dit geen verborgen gebrek, aangezien het eenvoudig te controleren viel. U hebt bijgevolg nergens recht op.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 feb 2020 08:59

Alles is los te krijgen.

Terug naar “Andere”