Verkoop voertuig tussen particulieren verzaken.

Ozakiis12
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop voertuig tussen particulieren verzaken.

#1 , 11 jan 2020 22:49

Beste allen,

Casus:
Momenteel ben ik in overleg met de zogenaamde koper van mijn huidige wagen. Er is op moment van schrijven enkel per sms overeengekomen dat wij akkoord gaan met zijn bod, waarna hij is komen kijken.

Er is dan ook niets van voorschot betaald door hem en is er geen verkoopovereenkomst ondertekent door beide partijen omdat de kandidaat-koper later op de dag pas een beslissing ging nemen, die weliswaar positief was en telefonisch werd bevestigd naar ons toe.

Probleem:
Momenteel heb ik het gevoel heb aan de lijn te worden gehouden de laatste 3 dagen door deze koper doordat hij het niet klaar krijgt om een afspraak te maken met mij om een overeenkomst te ondertekenen en voorschot te betalen (telkens een excuses gevolgd door "bel me morgen").

Het meest frustrerende is dat, wanneer ik uit frustratie, vanmiddag heb voorgesteld om de verkoop af te blazen hij er op staat dat wij een akkoord hebben bereikt en hij recht heeft op de wagen. Ik vermoed dat hij nog opties aan het bekijken is om aan het geld te geraken oid. Althans, dat lijkt me het meest voor de hand liggend in dit geval.

Ondertussen heeft een 2de koper zich gemeld die bereid is de wagen over te nemen, meteen een voorschot wil geven, een overeenkomst wilt ondertekenen en in de loop van volgende week het resterend bedrag kan betalen. Deze koper is reeds vandaag komen kijken en heeft begrip voor de situatie en wacht geduldig af de komende dagen.

Vraag/gewenste oplossing:
Kan ik de verkoop alsnog afblazen met de eerste kandidaat-koper gezien er buiten wat sms'en geen concrete afspraken zijn? Op deze manier loop ik nieuwe potentiële kopers steeds mis en schiet het voor geen van beide partijen op.

Ikzelf hoef absoluut geen schadevergoeding oid. maar ik ben bang dat hij achteraf op mij zal komen jagen en zelfs nog zijn gelijk haalt, een jaar later in de rechtbank (mocht hij effectief zo ver gaan)... :|

Alvast bedankt voor jullie informatie en adviezen!

Ozakiis12

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding