Auto - reparatie niet ok

SinLen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto - reparatie niet ok

#1 , 05 jan 2020 22:51

Dag allemaal,

ik had een auto die even zonder olie gevallen is, hierdoor ontstond er een raar klinkend geluid. Omdat ik de raad kreeg dat ik niet te ver meer mocht rijden, ging ik naar een garage dichtbij die onderhoud deed van alle wagens. De distributieriem was ondertussen ook aan vervanging toe.

Ik doe hem daar binnen en ga hem halen, kreeg ik te horen dat ze de distributieriem hebben vervangen, een achterlicht en nog wat andere dingen. Maar hetgeen ik dus wou naar laten kijken, konden ze niet dadelijk zeggen wat het was. Ze konden de kleppen eens regelen en dat ging drie werkuren minstens duren en dan hadden ze nog geen garantie dat het dat was. Ik kon er nog een tijdje mee rijden, maar kon best al uit kijken naar een andere. Toen ik vroeg hoe lang kan ik er nog mee rijden, konden ze dat niet juist zeggen. Ik betaalde en nam de auto mee.

Een week later ging het geluid van erger naar kwaad en heb de auto op zij moeten zetten. Ik ben dan naar de garage gereden waar ik hem tweedehands gekocht heb, kreeg te horen dat de motor helemaal stuk is en dus een nieuwe motor moet gestoken worden of een nieuwe wagen.

GEWELDIG !!!

Ik wil dan ook de eerste garage eigenlijk aanklagen omdat zij volgens mij die riem niet hadden moeten steken en mij dus de waarheid hadden moeten vertellen.

Wat moet ik doen en waar kan ik terecht? Kan dit via het vredegerecht of ????

Ik hoop dat jullie kunnen helpen zonder dat ik weer veel kosten moet doen, tot op heden heeft het mij een bijna 700 euro gekost.

Groetjes, een bezorgd iemand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2020 07:40

Ik vrees dat u zeer weinig zal kunnen doen ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 06 jan 2020 10:55

En waarvoor zou u hen aanklagen?
Zij hebben de olie ververst en een nieuwe riem gestoken.
Op uw vraag hebben ze een mogelijke reden van het geluid opgegeven maar daar wilde u niets aan doen...
Een glazen bol heeft een garage ook niet.

Reclame

Terug naar “Andere”