Problemen aankoop 2dehands wagen handelaar

jan777
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Problemen aankoop 2dehands wagen handelaar

#1 , 10 dec 2019 20:20

Ik heb een 2de hands auto gekocht van een handelaar.
- alles leek in orde, maar is het nu niet:
- de handelaar was denk ik het bewijs van inschrijving van de auto verloren, hier heb ik wel een pv van gekregen die hij had "aangifte van verlies" en heb ook het document "keuring voor verkoop" gekregen. Alles leek me dus correct en in orde. De man zei ook dat het oke was en ik hem zo kon inschrijven. Ondertussen zijn de documenten al 1 maand binnen bij de verzekering en is er al verschillende keren gebeld naar de verzekering, maar het geraakt niet in orde. De verzekering vertelde mij dat ik hoogstwaarschijnlijk terug moet gaan naar de verkoper en deze de auto opnieuw moet laten keuren...

Kan ik ergens aanspraak opmaken dat hij zijn auto terug neemt en ik mijn geld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5397

#2 , 11 dec 2019 14:45

Mij lijkt het dat uw verzekeraar in de fout gegaan is. De aanvraag tot inschrijving (gekregen van de handelaar die de tweedehandskeuring uitvoerde en het PV van aangifte van verlies van het kentekenbewijs volstaan voor de afhandeling bij DIV van de inschrijving.

Als de tweedehandskeuring meer dan 2 maand geleden was door zijn getalm dan lijkt het mij logisch dat de makelaar (als geste) opdraait voor de herkeuringskosten. Je hebt toch het groene keuringsbewijs?

jan777
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2019 19:58

Ik had het keuringsbewijs (keuring voor verkoop als je dat bedoelt) nu heeft de verzekering deze papieren.

Reclame

Terug naar “Andere”