garantie bij verkoop 2dehands bedrijfswagen

Frank1969
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

garantie bij verkoop 2dehands bedrijfswagen

#1 , 27 nov 2019 00:07

Beste, ik wil mijn bedrijfswagen (camionette) verkopen wegens boekhoudkundig afgeschreven. Gezien de lage km-stand (95.000 km) en zeer goed uiterlijk denk ik nog een goede zaak te kunnen doen. Ik ben zelfstandige (tuinbouwer), en heb de bestelwagen ook voor deze doeleinden gebruikt. (vervoer naar tuinbouwveiling). Ik ben dus geen autohandelaar. Ben ik verplicht van enige garantie te geven op deze wagen? Ik denk dat mijn wagen in goede staat is en hij zal ook de technische keuring passeren om die te laten keuren voor verkoop. Maakt het uit of de koper particulier is of als de koper (met BTW-nummer) de wagen beroepsmatig gaat gebruiken ? Ik wil nu 9000 euro vragen (+BTW). Als ik bij aankoop van een nieuwe bestelwagen de huidige wagen laat overnemen door de garage krijg ik zo maar 7500 euro. Ik doe dus 1500 euro voordeel als ik zelf kan verkopen ... Maar ... indien er na verkoop toch plots kosten opduiken kom je gauw aan 1500 euro. Moet ik garantie geven of niet? Zo niet ... hoe moet dit op de verkoopfactuur vermeld worden ? Zinnen zoals "in goede staat en gekend door de koper na proefrit en grondige inspectie" blijken toch niet wettelijk te zijn lees ik op verschillende websites. Ik wil maanden later niet opgezadeld worden met gevolgen van verborgen gebreken of zo, al denk ik nu dat de wagen 100% goed is. Graag een deskundige mening aub? Dank u.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding