Partner in ziekenhuis en deurwaarders

Pizzaddict36
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Partner in ziekenhuis en deurwaarders

#1 , 25 nov 2019 10:34

Beste,

Mijn partner ligt momenteel in kritieke en comateuze toestand in het ziekenhuis.

Hij heeft afbetalingen lopen en er komen ook nieuwe rekeningen binnen. Doordat zijn bankkaart is kwijtgeraakt tijdens het ongeluk, kan ik niet rechtstreeks via zijn rekening betalen. De bank wilt ook enkel zijn nieuwe bankkaart laten activeren indien mijn partner in eigen persoon komt, wat ook logisch is voor de veiligheid. Maar dan is nu de vraag, wat moet ik met de rekeningen doen?

Zijn deel van de huur van ons appartement zal ik op me nemen, maar zijn andere rekeningen er ook nog bijnemen is best zwaar (ongeveer 350 euro aan afbetalingen per maand). Er zitten ook afbetalingen aan deurwaarders bij. Helaas heeft hij van zijn afbetalingen nooit doorlopende opdrachten gemaakt.

Kan ik op één of andere manier zijn afbetalingen op hold laten zetten tot zijn toestand verbeterd?

Alvast bedankt voor jullie advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 25 nov 2019 11:29

U kan overwegen om je partner onder bewindvoering te zetten. Via u, of via derde.

https://www.bewindvoerder.vlaanderen/Be ... 4QQAvD_BwE

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 25 nov 2019 11:32

U hebt dus geen volmacht op zijn rekeningen?

De sociale dienst van het ziekenhuis in kwestie zal hier wel ervaring mee hebben; wat zeggen zij? Zeker zo snel mogelijk navraag doen, want als er afbetalingen aan deurwaarders achterblijven, is de kans zeer groot dat er beslag gelegd wordt, op zowat alles wat er in jullie appartement aanwezig is.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 25 nov 2019 19:52

Mag toch geen probleem zijn bij bank.
Heb enkele jaren geleden met een aangetrouwde nicht zelfde voorgehad... lag in coma in ziekenhuis - geen familie in kennis gesteld - maar ziekenhuis en dialyse rekeningen werden naar haar huisadres gestuurd ... en uiteraard niet betaald gezien ze in dat ziekenhuis lag.
Bank heeft al deze rekeningen betaald zonder dat ook maar iemand ze getekend had.
Daarna toen ze terug bij is gekomen en bij volle verstand hebben twee nichten en ik elk een lastgeving overeenkomst met haar getekend ... dit tot overlijden ...Van dan af was het voor de bij testament aangeduide erfgenamen (nichten).

Terug naar “Andere”