Auto gekocht met teruggedraaide kilometerstand

Garnaal123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Auto gekocht met teruggedraaide kilometerstand

#1 , 03 sep 2019 10:31

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden ging ik naar een wagen kijken en na een testrit besloot ik deze te kopen. Ik heb die dag een koopovereenkomst ondertekend en een voorschot betaald aan de handelaar.

Een paar dagen nadien kwam ik er achter dat de kilometerstand van deze auto teruggedraaid was. Ik heb contact gehad met iemand van het merk van deze auto en deze persoon heeft mij een document doorgestuurd van hun waarop staat dat deze auto in 2012 al 10.000km meer had dan hij nu zou hebben. Op dat moment bevond deze auto zich in Duitsland (hij is dus ingevoerd).

Ik heb dit meteen aan de handelaar laten weten en heb het document doorgestuurd naar hem daar hij mij eerst niet geloofde. Hij beloofde mij het voorschot terug te storten, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd. Ik heb hem nog enkele keren gebeld en hij zei telkens dat hij eerstdaags de overschrijving ging doen.

Gisteren en vandaag heb ik hem nog proberen bellen maar hij neemt niet meer op. Ik heb ook gezien dat hij mijn Facebookprofiel heeft geblokkeerd met de pagina van zijn garage (ik vermoed om te vermijden dat ik een slechte recensie schrijf). Weet iemand wat ik hier verder aan kan doen? Moet ik naar de politie gaan? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 sep 2019 10:42

Welke km staat er op het Carpas , daar dit verplicht is voor ieder tweedehandswagen .

Men heeft je toch het Carpas getoond waar alle keuringen en de meeste bandenwissels opstaan.

Ingevoerde wagen ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Garnaal123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2019 10:53

Carpas heb ik niet gezien... Ben er vergeten achter te vragen toen ik daar was, ik weet het heel dom van me. Maar het is een Duitse wagen die ingevoerd is in België.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 03 sep 2019 10:54

De kilometerstand op de Car-Pass is een waardeloos gegeven bij een ingevoerd voertuig, helaas.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 sep 2019 11:31

Zonder car-pass kan je de koop ontbinden

Garnaal123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 sep 2019 11:54

En als hij de car-pass wel heeft maar ik hem gewoon niet gezien heb? Ik kan ook niet bewijzen dat ik hem niet gezien heb lijkt me...

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 03 sep 2019 12:48

Car-pass moet samen, met de autopapieren overhandigd worden.

Garnaal123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 sep 2019 13:00

Ik ben de auto nooit gaan halen en heb ook de papieren niet. de auto moest nog gekeurd worden voor verkoop.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 sep 2019 13:07

Ik ben de auto nooit gaan halen en heb ook de papieren niet. de auto moest nog gekeurd worden voor verkoop.
Dan zal de verkoper de Carpas ook krijgen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bambipower
Berichten: 1034

#10 , 03 sep 2019 13:24

Aangetekend uw centjes terugeisen binnen aanvaardbare termijn( bvb14 dagen). Voeg een koppie toe met de vals bewijs km stand.

bosprocureur
Berichten: 6854

#11 , 03 sep 2019 13:26

............ en pas dan kan hij m.i. , met de carpass met verkeerde/valse kilometerstand + de reeds hogere stand van jaren geleden, gaan betwisten.

Succes !

Garnaal123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 03 sep 2019 13:29

............ en pas dan kan hij m.i. , met de carpass met verkeerde/valse kilometerstand + de reeds hogere stand van jaren geleden, gaan betwisten.

Succes !
Denk je dat ik in zo'n zaak geen gelijk zou krijgen?

bosprocureur
Berichten: 6854

#13 , 03 sep 2019 13:45

Als je een eerlijke handelaar treft (ze bestaan, daaraan twijfel ik niet) zeker. Als je naar de rechtbank moet, dan komt het aan op bewijzen, en dan ben ik niet helemaal zeker dat hetgeen u hebt van vroegere kilometerstanden zomaar zal aanvaard worden.

Garnaal123
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#14 , 03 sep 2019 13:54

Waar hangt het dan van af of het aanvaard zal worden? Ik heb een officieel document van BMW zelf met daarop onderhoudsbeurten met datum en kilometerstand, chassisnummer, ....

bambipower
Berichten: 1034

#15 , 03 sep 2019 14:35

Wsl zal dat document wel aanvaard worden. Maar hebben wij geen zicht op. Alles hangt af van welke documenten je hebt. Is er een (verkoops)document waarop de kilometerstand staat? Of enkel op de auto?

Terug naar “Andere”