#8 , 26 aug 2019 22:35
Ik neem aan 30 procent, zoals Deliveroo e.d. Maar ook :
Uit een rondvraag onder een representatief staal van 1277 consumenten bleek dat tussen september 2010 en september 2011 70 procent van hen een cadeaubon cadeau kreeg. 54 procent daarvan is nog niet gebruikt. In 2009-2010 kreeg 65 procent een cadeaubon, 23 procent daarvan is nooit gebruikt en voor de overgrote meerderheid hiervan is de vervaldatum intussen overschreden.
Deloitte liet eind 2010 berekenen voor hoeveel euro bonnen er toen niet ingeruild waren en kwam uit op 70 miljoen euro. Op dit moment (54 procent) zou dat bedrag dus rond de 140 miljoen euro schommelen, toch wel een hoge som in volle crisisperiode.
De restaurants e.a. worden hier inderdaad niet rijk van.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!