Vervallen Bongo bon

greddy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vervallen Bongo bon

#1 , 26 aug 2019 18:47

Ik heb een bongo bon die vervallen is 2-2-2018. Das best lang, maar vond hem nu pas terug.
Bongo weigert deze bon nog te valideren. Ik dacht nochtans ergens gelezen te hebben dat het niet wettig is om een bon, die betaald is, niet meer te aanvaarden of te ruilen.
Graag jullie advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 aug 2019 18:57

Slecht geïnformeerd.
Er bestaat in B geen wetgeving daarover.
Soms wat ministerieel geblaat maar dus geen wol.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2019 19:42

En meer dan een jaar, niemand zou dit nog aanvaarden ook geen enkel restaurant .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 26 aug 2019 20:26

Ik dacht dat je bij Bongo door 10 euro op te leggen de bon kon heractiveren. Of is dat daar ook al te lang vervallen voor?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 26 aug 2019 21:09

Staat er een vervaldatum op bon?
Stuk uit hun voorwaarden
"GELDIGHEID VAN CADEAUBONNEN
1/ Het assortiment verkocht tot oktober 2015

De cadeaubonnen verkocht sinds de herfst van 2014 tot oktober 2015 hebben een vaste geldigheidsdatum die je op de achterzijde terugvindt. Tijdens de geldigheidsduur, zijn ze via de website gratis omruilbaar tegen een e-Bongo. Wij informeren u dat indien u de kans niet heeft gehad om uw bon te gebruiken en te ruilen tijdens de geldigheidsduur, dit nog steeds kan gebeuren binnen de zes maanden na afloop. Zulke omruiling zal onderworpen zijn aan kosten van €10. De klant krijgt in ruil een e-Bongo. Als de klant opteert voor een Bongo Box in plaats van een e-Bongo zal een supplement van €10 bij de €10 kosten worden bijgerekend.
2/ Nieuw assortiment vanaf november 2015

Cadeaubonnen verkocht sinds november 2015 hebben een geldigheidsduur van twee jaar te rekenen vanaf de datum van verkoop. Tijdens de geldigheidsduur zijn ze via de website gratis omruilbaar tegen een e-Bongo.

De geldigheid van de Box kan worden nagegaan op onze website via de rubriek «omruilen» of telefonisch door onze klantendienst te contacteren op het nummer 03 202 16 60.

Consulteer hieronder «Omruilen van een box» voor meer informatie inzake de regels van omruiling."""

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 26 aug 2019 21:10

Wat is, dacht je, het verdienmodel van Bongo?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LeenW
Berichten: 12825

#7 , 26 aug 2019 21:12

Wat is, dacht je, het verdienmodel van Bongo?
Vraag eens aan een deelnemende horecazaak wat de commissie is die ze aan Bongo moeten betalen, u zal achterovervallen :wink:

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 26 aug 2019 22:35

Ik neem aan 30 procent, zoals Deliveroo e.d. Maar ook :
Uit een rondvraag onder een representatief staal van 1277 consumenten bleek dat tussen september 2010 en september 2011 70 procent van hen een cadeaubon cadeau kreeg. 54 procent daarvan is nog niet gebruikt. In 2009-2010 kreeg 65 procent een cadeaubon, 23 procent daarvan is nooit gebruikt en voor de overgrote meerderheid hiervan is de vervaldatum intussen overschreden.

Deloitte liet eind 2010 berekenen voor hoeveel euro bonnen er toen niet ingeruild waren en kwam uit op 70 miljoen euro. Op dit moment (54 procent) zou dat bedrag dus rond de 140 miljoen euro schommelen, toch wel een hoge som in volle crisisperiode.
De restaurants e.a. worden hier inderdaad niet rijk van.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 aug 2019 08:15

bij groupon is dit 40% en bij sociaal deal 30%, de niet ingeruild bonnen van deze krijgen de restaurants wel uitbetaald, dus een win win situatie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”