aankoop camper via email

benji262
Topic Starter
Berichten: 19

aankoop camper via email

#1 , 18 aug 2019 00:20

Beste ,
Vandaag op2de hands een zaak kunnen doen hoop ik . Iemand verkoopt zijn camper van 2019 met nieuwwaarde van 80000 euro voor maar 50000 euro . Hij beweerd dat hij dit doet om dat hij een kans heeft om zijn droomappartement aan te kopen aan de kust .
En dringend geld nodig heeft.
Ik heb met hem gebeld en hij zei me dat er nog gegadigde zijn ,hij ging anders morgen naar een opkoper die ook interesse heeft gaan . Nu zei hij me wie eerst zegt dat hem koopt mag hem aan deze prijs hebben . Ik wou deze deze camper echt wel maar daar hij aan zee was kon ik niet dadelijk komen . Hij stelde voor om per e-mail dan te bevestigen dat ik de camper koop .
Hij komt dan zondag langst zodat ik hem kan bekijken en een voorschot van 500 euro betaal .
deze mail heb ik hem gezonden 'Beste ,
Bij deze bevestig ik de aankoop van de camper zoals telefonisch besproken .
We zien elkaar morgen namiddag om alles verder te regelen .'
Ik vind het een raar verhaal en vraag me af , is deze mail bindend voor een verkoop ?
Stel dat er bankbeslag of zo op is , kan men mij dan iets doen?

mvg,
Benjamin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 18 aug 2019 00:39

100 percent bindend.
Wel verdacht.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 18 aug 2019 00:40

u gaat pas over tot de aankoop nadat u de camper heeft gezien en kunnen nakijken

niets belet u om van de aankoop af te zien nadat u de camper heeft gezien en kunnen inspecteren


persoonlijk vermoed ik dat men u gaat proberen oplichten

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 18 aug 2019 00:44

"Bij deze bevestig ik de aankoop van de camper "

Verkoop is al gesloten! Onvoorwaardelijk.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 18 aug 2019 00:59

"Bij deze bevestig ik de aankoop van de camper "

Verkoop is al gesloten! Onvoorwaardelijk.
en als tijdens het telefonisch gesprek zegt dat hij eerst de camper wil zien en bezichtigen dan is dat ook een overeenkomst, alleen moeilijker te bewijzen.

toch, er is iets dat niet klopt in het verhaal van de verkoper

benji262
Topic Starter
Berichten: 19

#6 , 18 aug 2019 08:56

Ik zal straks kijken als hij hier is met de camper of alles klopt met de papieren ,inschrijving op zijn naam enz . Ik zal een kopij van zijn identiteitskaart nemen . en duidelijk op papier zetten dat hij verklaart dat de camper zijn eigendom is en vrij van schulden is . Meer kan ik niet doen

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 18 aug 2019 10:12

Bijna zeker oplichting. Lijken mij teveel toevalligheden samen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 aug 2019 10:30

Als deze camper niet is zoals je het verwacht en je zegt ik moet hem niet kan het je 10% kosten dus 5.000€ dan betalen voor niks.

Natuurlijk men moet nooit het ergste denken en positief blijven in het leven .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 aug 2019 10:40

Laat iets weten als je de camper gezien hebt samen met de aankoopfactuur voor voldaan van deze eigenaar en wat je tenslotte besloten hebt. Er is immers op het moment nog geen sprake van oplichting. Laat ons niet uit het oog verliezen dat hier niet om een onroerend goed gaat.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”