adoptie paard via particulier

stefkevk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

adoptie paard via particulier

#1 , 13 jul 2019 15:09

Ik heb een vraag over het adopteren van een paardje. De vorige eigenaar geeft het paard op ter adoptie (dit gaat niet via een erkend asiel). Ze wil hiervoor geen vergoeding, wel de garantie dat het paard goed verzorgd wordt, op de weide kan staan en niet meer bereden wordt. Daarnaast mag het paard nooit omwille van wat dan ook naar het slachthuis gebracht worden. Ik zou het paard mogen inzetten tijdens coachings, daar is de huidige eigenaar mee akkoord. Waar moeten we bij het opstellen van een contract zeker rekening mee houden? Blijft het paard 'eigendom' van de vorige eigenaar? Wat is juridisch voor beide partijen de beste oplossing?


Bedankt alvast!
Stéphanie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2019 15:43

Een contract opmaken is volgens mij niet wettelijk verplicht; maar wel een aanrader.
Vroeger en nu nog ging een koop of overdracht paard, koe … samen met handjeklap.

Kijk even op google : stichting voor paarden in nood.Adoptiepaarden

en http://www.paardenspeurder.be/adoptie.htm

Reclame

Terug naar “Andere”