iemand vrijwaren vd deurwaarder

Solifer
Topic Starter
Berichten: 1

iemand vrijwaren vd deurwaarder

#1 , 19 okt 2006 12:19

ik heb een probleempje. Tijdens mijn scheiding ben ik gaan inwonen bij mijn ouders. Ondertussen zijn we wettelijk gescheiden maar zijn de schulden nog niet verdeeld. Wat betekend dat ik ondertussen maar brief na brief aankrijg van schuldeisers (oa KBC) die willen dat de rekeningen worden aangezuiverd.

Het gaat nu voornamelijk om persoonlijke bankrekeningen van mijn ex waarbij hij onder nul gaat en een lening (waar ik helaas voor heb meegetekend toen we nog getrouwd waren) voor de aankoop ve auto die ook maar bij hem blijft liggen. Ik heb al een paar keren uit noodzaak zijn rekeningen aangevuld maar dat is niet de bedoeling om jarenlang zijn rek. te spijzen uit angst voor de deurwaarder.

Mijn vraag is; is er mogelijkheid mijn domicilieadres ergens te zetten of een andere manier om er voor te zorgen dat eventuele deurwaarders niet hier bij mijn ouders komen aankloppen ?

Verhuizen is wel een optie natuurlijk maar hier ergens in het Leuvense iets betaalbaar vinden + dan altijd die 3/4 maanden waarborg op voorhand, maakt het er niet makkelijker op.

Het is ook zo dat mijn ex en ik op papier hebben gezet in nov. 2005 dat hij de schulden zou overnemen (en mij nog een som uitbetalen) en afbetalen wanneer hij de som geld zou trekken van zijn verzekering (arbeidsongeval) . Ondertussen heeft hij dat geld getrokken maar blijkt de som niet zo groot te zijn als oorspronkelijk gedacht. Hij smste dan dat hij vanalle schulden ging afbetalen en mij in stukjes - wat goed was voor mij.

Maar uiteindelijk blijkt hij niks afbetaald te hebben wat hij beloofde en is hij ook niet van plan om mij de overeengekomen som te betalen omdat nu blijkt dat zijn vriendin zwanger is.

Het staat allemaal op papier maar mijn advokaat is zo precies van het idee dat hij mijn ex toch niet kan verplichten om zijn beloftes na te komen. En iemand die niks heeft kan je niet verder pluimen zeggen ze ook.

Ik dacht dat als je een papier opstelde (is zelfs in 2voud en in handschrift v beide partijen gelezen en goedgekeurd) rechtsgeldig was en afdwingbaar?

t'is mss een lang verhaal maar hoop dat iemand me toch wat raad kan geven want dit verhaal vd schulden sleept al 2 jaar aan en ik ben het kotsbeu dat ik uiteindelijk voor alles moet opdraaien terwijl meneer daar het schoon gezinnetje gaat spelen. Hij weet dat ik zwak sta omdat ik moet rekening houden met mijn ouders en het feit dat ze hun spullen kunnen inbeslagnemen.

Help aub.

Lieve

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 20 okt 2006 21:07

zo uw ouders fakturen kunnen voorleggen van alles wat in huis staat hoeft u zich geen zorgen te maken , als u bij een eventueel bezoek van de deurwaarder die fakturen kunt voorleggen volstaat dat doorgaans

wat het geld dat uw vriend u leende betreft , het wil niet zeggen dat hij nu geen geld heeft dat hij er over 10 of 20 jaar geen zal hebben, stel uw vriend in gebreke en vraag uw advokaat hoe te werk te gaan om te voorkomen dat de vordering verjaart
Laatst gewijzigd door koen999 op 21 okt 2006 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 21 okt 2006 10:48

In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat.Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met eigen gelden werden aangekocht.(Rb. Antwerpen 22 oktober 1990).

Reclame

Terug naar “Andere”