Overname kinderopvang: nieuw contract?

licen
Topic Starter
Berichten: 68

Overname kinderopvang: nieuw contract?

#1 , 19 mar 2019 15:19

De kinderopvang waar onze zoon naartoe gaat is overgenomen.
Nu zouden we een nieuw contract moeten tekenen met aangepaste voorwaarden: extra bijdrage per dag voor afvalverwerking, we mogen zelf geen pampers meer mee geven maar moeten een forfait betalen per dag voor pampers,...

Kan dit? of moeten ze bestaande contracten overnemen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2019 15:41

Is deze een vennootschap of niet !!
Dit is belangrijk, als het een vennootschap is waarvan de aandelen overgenomen is, moeten de oude contracten geëerbiedigd worden !

Is dit geen vennootschap, dan is dit een volledig nieuwe eigenaar ( zaak )en zijn moeten dan een nieuw contract opmaken en ze zijn vrij om nieuwe kosten in te voeren.
Die hebben dan ook niks meer te zien met de oude zaak.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

licen
Topic Starter
Berichten: 68

#3 , 19 mar 2019 15:50

Dat zou ik even moeten uitzoeken.
Ik vermoed dat het wel een of andere vennootschap was aangezien ze meerdere kinderdagverblijven hadden die allemaal zijn overgenomen. Het zijn ook nog steeds dezelfde personen die er werken. (alleen de bazen zijn veranderd)
De overnemer is een VZW.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mar 2019 16:32

Het is niet omdat je 5 kinderdagverblijven heeft dat het een vennootschap is.

Ik ken mensen met meerdere horeca zaken en allemaal geen vennootschap.

Als het nu een VZW is, dan is dit een nieuwe eigenaar als de vorige geen VZW was en is dit een totaal nieuwe zaak, anders zouden u geen nieuw contract moeten tekenen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 20 mar 2019 13:10

klopt, zolang het handelsfonds niet werd overgenomen zal de nieuwe eigenaar nieuwe contracten moeten opstellen. Aan u om het nieuwe contract te aanvaarden of niet

Terug naar “Andere”