Csr hoelang duurt het afsluiten van dossier

Gwen1982
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Csr hoelang duurt het afsluiten van dossier

#1 , 09 dec 2019 09:36

Vragen samengevoegd JurecaBe - moderator


Hallo allemaal,

Mijn man zijn csr is afgelopen op 5oktober2019.
Wij mogen de werkgever en etc nog niet verwittigen. We moeten telkens mailen indien er iets gestort wordt . Nu was m’n vraag hoelang duur het tot alles afgesloten wordt want dat is precies smeken om je geld te krijgen met die mail altyd.

Hopend op een spoedig reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gwen1982
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2019 10:19

Niemand niet ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 dec 2019 10:42

Heb je al het vonnis ontvangen ??

Als je het vonnis ontvangen geeft van de rechtbank dan nog een paar weken !

Je schuldbemiddelaar die weet dit hoever het dossier is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gwen1982
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2019 10:56

Nee maar we wisten wel van 5 oktober dat het gedaan was , de 3e oktober heeft ze de laatste betalingen gedaan en ze zei ook na 5 oktober dat ze niks meer mocht afhouden voor de schuldeisers en ze heeft het dossier dan doorgestuurd naar de rechtbank maar geen vonnis gehad enkel de betalingen die ze nog gedaan heeft.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2019 11:09

Er moet eerst een vonnis komen van de arbeidsrechtbank en dan is het pas gedaan, na een paar weken erna .

Officieel loopt je CSR nog steeds dit kan enkel beëindigt worden door een vonnis van de rechtbank
en daar krijg je bericht van thuis ..

Dit zal je dan eerst daags mogen verwachten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gwen1982
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 dec 2019 11:22

Ja maar waarom zegt ze dan is gedaan op 5oktober en stuur al het loon door en wij moeten terug de betalingen doen huishuur en etc. Duurt dat een week of 6 mss eer ze het vonnis krijgt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 dec 2019 11:45

Ja maar waarom zegt ze dan is gedaan op 5oktober en stuur al het loon door en wij moeten terug de betalingen doen huishuur en etc. Duurt dat een week of 6 mss eer ze het vonnis krijgt
ja de rechters zitten ook niet elke dag te wachten, die hebben veel werk, daar zal nu al een datum zijn hoor, of misschien al gedaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gwen1982
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 dec 2019 08:49

Okay maar we zijn nu al bijna 9 weken verder en heb nog niks gezien van vonnis en als ik volgens haar teveel bel of mail krijg ik onder m’n voeten.

Fons54
Berichten: 445

#9 , 10 dec 2019 10:07

Okay maar we zijn nu al bijna 9 weken verder en heb nog niks gezien van vonnis en als ik volgens haar teveel bel of mail krijg ik onder m’n voeten.
Bel gewoon naar de griffie.

zwendy
Berichten: 5

#10 , 05 jan 2020 08:47

Beste, mijn einddatum was 12 augustus 2019, tot nog toe niets ontvangen en als ik bel krijg je als antwoord ( veel werk) 😭😭😭

Dees72
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 30 jan 2020 11:59

Mijn collectieve schuldbemiddeling liep tot 9/1/20 (7 jaar). Erin beland door eenmanszaak van ex.
Nu is mijn vraag vanaf wanneer je terug een volledig loon krijgt. Heb nl nu nog en leefloon gekregen ondanks de einddatum.
Het gerecht zal dit eerst moeten afsluiten, maar komt er dan nog een bijbetaling want de datum is immers verstreken. Anders moeten ze niet zeggen dat het max 7 jaren duurt. Iemand hier ervaring mee?

Dees72
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#12 , 30 jan 2020 12:09

Ondanks nog geen vonnis, hebben jullie dan wel terug uw normaal loon gekregen of ook nog niet?

Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 30 jan 2020 20:55

Bemiddelaar moet eindverslag maken en dan aan arbeidsrechtbank doorgeven.
Dan zal dat een een volgende zitting bekeken worden en wordt er een vonnis geveld.


https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... ollectieve

Volgende tekst uit de brochure en verwijzing naar wetsartikels.
""De schuldbemiddelaar bezorgt een afschrift van het verslag aan de schuldenaar. De
schuldeisers kunnen ter plaatse of op de griffie van dat verslag kennisnemen.""

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 30 jan 2020 22:24

Deze vraag had je vandaag al gesteld, maakt contact met de griffie die weten MISSCHIEN al wanneer de zaak voor komt, hier kan niemand je vertellen wanneer het afsluitingsvonnis zal zijn .

Einde van de collectieve schuldenregeling

Na betaling van de schulden overeenkomstig de aanzuiveringsregeling, spreekt de rechter een eindvonnis uit. De collectieve schuldenregeling neemt dan definitief een einde.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”