fiducre en vermelding nationale bank

Inge f.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

fiducre en vermelding nationale bank

#1 , 08 jan 2020 15:07

Beste,

Ik heb dit jaar een brief gekregen van de vlaamse belastingsdienst dat mijn teruggave werd ingehouden en overgemaakt naar de nationale bank.

Daar ik niet wist dat ik uberhaupt vermeld stond, kreeg ik door de NB te horen dat fiducre mij hierop geplaatst heeft in 2014.

Ik heb van hun nooit een brief ontvangen, noch een verklaring van deze schulden, noch een brief voor te vragen deze schuld te betalen.

Gezien dat de vermelding al sinds 2014 is vermoed ik dat hier enorm veel interesten zijn bijgekomen.

Als het initiele bedrag gerechtvaardigd is( financiele problemen met mijn ex in den tijd) wil ik heus wel het initiele bedrag betalen, mits zij me de nodige bewijzen kunnen voorleggen maar niet interesten.

Zij hebben mij nooit gecontacteerd, had ik de brief niet ontvangen van de belastingsdienst had ik er zelf nooit opgekomen voor daar te gaan kijken.

Wat kan ik doen, is dit wel correct dat zij mij gewoonweg niet op de hoogte stellen?

alvast bedankt,

Inge

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 08 jan 2020 22:46

Vrij simpel : zij leggen beslag en de bal ligt in uw kamp.
‘Ik wil wel indien zij...’
Er is blijkbaar duidelijk een inbare schuld. En die wordt nu geïnd. ( en niet door de NBB maar door Fiducre).
Ongetwijfeld heeft de schuldeiser u destijds formeel in gebreke gesteld. ( ik weet van niets, niets ontvangen, destijds financiële problemen met de ex...).
U zal nu bij Fiducre moeten overleggen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inge f.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2020 11:28

beste,

In alle eerlijkheid, ik weet zelfs niet waarover het gaat...

zou iets van ING zijn, ben zelfs nooit bij die bank geweest, men ex heeft daar idd een rekening gehad...

ik ga weer botsen op het scheiden van geld en goederen verhaal en zijne shit weer mogen betalen wil ik er ooit vanaf raken. en geloof mij mijn ex heeft mij een huis gekost!

er zou een betaling gebeurt zijn in 2016, heb aan fiducre nooit iets betaald, tot vandaag wist ik het echt nog niet eens. (ik wist het echt niet, als in geen baat om hierover te liegen) anders had ik al veel eerder gaan horen en niet 6j na datum.

u gaat me toch niet zeggen, dat ze op 6j geen enkele brief hoeven te sturen voor deze schuld op te eisen, als dat al niet verjaart is?

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 09 jan 2020 11:53

beste,

In alle eerlijkheid, ik weet zelfs niet waarover het gaat...

zou iets van ING zijn, ben zelfs nooit bij die bank geweest, men ex heeft daar idd een rekening gehad...

ik ga weer botsen op het scheiden van geld en goederen verhaal en zijne shit weer mogen betalen wil ik er ooit vanaf raken. en geloof mij mijn ex heeft mij een huis gekost!

er zou een betaling gebeurt zijn in 2016, heb aan fiducre nooit iets betaald, tot vandaag wist ik het echt nog niet eens. (ik wist het echt niet, als in geen baat om hierover te liegen) anders had ik al veel eerder gaan horen en niet 6j na datum.

u gaat me toch niet zeggen, dat ze op 6j geen enkele brief hoeven te sturen voor deze schuld op te eisen, als dat al niet verjaart is?
begin met een telefoon naar Fiducre met de korte melding over verjaring schuld. Laat ze zelf bewijzen dat het niet verjaard is.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#5 , 09 jan 2020 15:06

Indien er in 2016 een betaling gebeurde zal de verjaringstermijn gestuit zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 jan 2020 15:37

En geen brief gehad?

En de NBB geeft zeker aangetekend geschreven dat u op deze lijst staat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 09 jan 2020 16:57

Rekening bij ING op naam van???
Borg gestaan?
Gehuwd met gemeenschap van goederen en of aanwinsten?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”